اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیته جهانی کشتی‌های سنتی:

مشکلات ورزش زورخانه‌ای نباید برای کشتی باچوخه تکرار شود

خبرگزاری فارس: عضو کمیته جهانی کشتی‌های سنتی و با کمربند فدراسیون بین‌المللی کشتی گفت: نباید اجازه داد بلایی که بر سر ورزش زورخانه‌ای آمد برای کشتی باچوخه نیز تکرار شود.

مشکلات ورزش زورخانه‌ای نباید برای کشتی باچوخه تکرار شود
عبدالکریم سودی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: باید نگاه‌ها در رابطه کشتی باچوخه عمیق‌تر و متعهدانه‌تر شود.
وی با اشاره به جهانی‌شدن کشتی باچوخه در کشور به محوریت شهر مشهد و استان‌های خراسان افزود: جهانی‌شدن این امر چند سال طول کشید و در حال حاضر به عنوان یک ارزش ملی به حساب می‌آید.
نائب رئیس فدراسیون جهانی رشته آلیش و تاتارکوراش با بیان اینکه نخستین جرقه این امر در سال 2008 در بوسان زده شد، تصریح کرد: در سال 2010 نیز در آستارای قزاقستان مجوز رسمی میزبانی این رشته در مشهد صادر شد.
وی با تأکید بر این مطلب که کشتی باچوخه هم‌اکنون در حال معرفی و تثبیت است، اظهار داشت: انتخابات انجام شده در گردهمایی اخیر نشان از ورود کشتی باچوخه به جهانی شدن و اقبال تأسیس این فدراسیون معرفی شدند.
وی از میزبانی احتمالی ایران برای مسابقات کشتی باچوخه بزرگسالان در سال 2012 خبر داد و تأکید کرد: یکی از ویژگی‌های این کشتی اصرار بر اصیل بودن آرم فدراسیون جهانی کشتی باچوخه است.
رئیس آسیایی فدراسیون جهانی آلیش و تاتارکوراش افزود: تلاش شده تا هیچ یک از سنت‌های موجود در بازی سنتی و ایرانی کشتی باچوخه کمرنگ نشود.
وی حضور وزیر ورزش و جوانان و استاندار خراسان رضوی را نشان‌دهنده اهتمام مسئولان به این رشته سنتی دانست و یادآور شد: برای جهانی شدن این رشته باید به ملت ایران تبریک گفت.
سودی گفت: شاید تأسیس این فدراسیون جهانی در ایران، ساده بوده، نگهداری و صیانت از آن کار بسیار دشواری است.
وی تأکید کرد: در همین راستا برای حفظ این رشته بسیار مهم ورزشی نیازمند به همدلی، وفاق و همیاری همه دست اندرکاران هستیم.
دبیر کمیته تأسیس فدراسیون جهانی کشتی باچوخه اظهار داشت: همچنین برای این کار باید از تنگ نظری‌ها و اختلافات به شدت پرهیز شود.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول