اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست شرکت بهره‌برداری از منابع آبیاری و زهکشی بوشهر:

کانال آبیاری چم‌درواهی آبپخش پاکسازی شد

خبرگزاری فارس: سرپرست شرکت بهره‌برداری از منابع آبی و زهکشی استان بوشهر گفت: این شرکت در روزهای گذشته به منظور تسریع در روند آبیاری و افزایش راندمان اقدام به پاکسازی نهر چم‌درواهی کرده‌است.

کانال آبیاری چم‌درواهی آبپخش پاکسازی شد
به گزارش خبرگزاری فارس از آبپخش، سید مهدی موسوی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شرکت بهره‌برداری از منابع آبی و زهکشی استان بوشهر در اقدامی فوری به منظور تسریع در روند آبیاری نخیلات اقدام به پاکسازی نهر چم‌درواهی کرد.
وی افزود: نهر چم‌درواهی از انهار درجه دو انتقال آب و آبیاری نخیلات است که بیش از 31 هزار و 140 اصله نخل از این مسیر آبیاری می‌شوند.
موسوی ابراز داشت: متاسفانه این نهر که از انهار مهم آبیاری نخیلات منطقه است به دلیل مجاورت با جاده ترانزیتی برازجان‌-گناوه مورد بی‌مهری مسافران قرار گرفته و به عنوان محلی برای دفع زباله تبدیل شده‌‌است.
این مسئول خاطرنشان کرد: در روزهای گذشته شرکت بهره‌برداری از منابع آبی و زهکشی استان بوشهر در راستای خدمات‌رسانی هرچه‌ بیشتر به باغداران آبپخشی در اقدامی ضرب‌العجل این نهر را پاکسازی کرد.
سرپرست شرکت بهره‌برداری از منابع آبی و زهکشی استان بوشهر با بیان اینکه پاکسازی این نهر به صورت دستی و با بکارگیری نیروی انسانی انجام شد، تصریح کرد: این شرکت هر ساله در چندین مرحله برای افزایش راندمان آب‌رسانی اقدام به لایروبی نخیلات با بیل‌مکانیکی می‌کند و در مسیر‌های خاص و صعب‌العبور با بکارگیری نیروهای انسانی و امکانات دستی اقدام به لایروبی کانال‌‌های آبیاری می‌کند.
موسوی اظهار داشت: همکاری و مساعدت کشاورزان در حفاظت و صیانت از منابع آبی و طبیعی امری ضروری و غیرقابل انکار است و سبب افزایش میزان ارائه خدمات به ایشان می‌شود.
وی ادامه داد: منابع آبی علاوه ‌بر اینکه از عوامل مهم در شکوفایی و رشد و توسعه بخش کشاورزی است از جاذبه‌های طبیعی و چشم‌اندازهای بسیار زیبا در این بخش به‌شمار می‌رود که گردشگران زیادی را به خود جذب کرده است بنابراین حفاظت از آن از سوی شهروندان و مسافران امری ضروری است.
موسوی بیان داشت: کشاورزان به عنوان بهره‌برداران اصلی از این تاسیسات می‌توانند با مشارکت در نگهداری و پرداخت به موقع آب‌بها ما را در ارائه خدمات هرچه بیشتر یاری کنند.
سرپرست شرکت بهره‌برداری از منابع آبی و زهکشی استان بوشهر تاکید کرد: از تمام توان برای خدمات‌رسانی هر چه بیشتر به کشاورزان و بهبود و توسعه صنعت کشاورزی در منطقه استفاده می‌کنیم.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول