اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر خبر داد:

برگزاری کرسی‌های آزاد‌اندیشی در دانشگاه خلیج فارس

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه خلیج فارس از برگزاری کرسی‌های آزاد‌اندیشی در این دانشگاه خبر داد.

برگزاری کرسی‌های آزاد‌اندیشی در دانشگاه خلیج فارس
حسن تاجیک امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بوشهر اظهار کرد: در راستای منویات رهبر معظم انقلاب کرسی‌های آزاد‌اندیشی در دانشگاه خلیج فارس نهادینه شده و در آبان ماه امسال برگزار می‌شود.
وی افزود: این کرسی‌های آزاداندیشی با موضوعات مختلف با مشارکت تشکل‌های دانشجویی و معاونت فرهنگی به ‌صورت منسجم و جدی آغاز و این روند ادامه می‌یابد.
رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر تصریح کرد: اگر چه ‌اینگونه کرسی‌ها به صورت پراکنده در دانشگاه‌ها برگزار می‌شود اما با تدوین آیین‌نامه و دستور‌العمل توسط وزارت علوم، اجرای این برنامه ارزشمند در دانشگاه‌ نهادینه می‌شود و راهکار مناسبی برای نقد منصفانه آزاداندیشی و خلق ایده‌های جدید در فضایی کاملا علمی ارائه می‌شود.
تاجیک اضافه کرد: نتیجه این امر حاکم شدن فضای با نشاط سیاسی در دانشگاه‌هاست که موجب افزایش بصیرت و بلوغ فکری دانشجویان و اساتید می‌شود.
وی اظهار کرد: موضوعات این کرسی‌های آزاد‌اندیشی شامل‌ بیداری اسلامی، نقد و بررسی مسائل و موضوعات ‌روز در عرصه ملی و بین‌المللی است‌.
رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وجود 35 رشته و گرایش در مقطع کارشناسی ارشد در این دانشگاه، گفت: 25 رشته کارشناسی و یک رشته کاردانی نیز در دانشگاه خلیج فارس وجود دارد .
تاجیک افزود: همچنین مقطع دکتری رشته شیمی آلی نیز از ترم آینده تحصیلی در دانشگاه خلیج فارس‌ فعال می‌شو‌د.
وی گفت: هم‌اکنون 5 هزار و 500 دانشجو و 170 نفر عضو هیئت علمی در دانشگاه خلیج فارس مشغول به تحصیل و کار علمی و تدریس هستند‌.
رئیس دانشگاه خلیج فارس خاطرنشان کرد: علاوه بر فعالیت شش دانشکده مختلف، دانشکده نفت، گاز و پتروشیمی نیز با پایان یافتن عملیات اجرایی ساختمان در پایان ترم تحصیلی فعلی، فعال می‌شود.        
تاجیک گفت: دانشکده ادبیات و علوم انسانی شهرستان دشتی و دانشکده علوم و فنون دریایی نیز در دست اقدام داریم.
 وی با اشاره به اخذ مجوز برای شش مرکز پژوهشی در شهرستان‌های استان بوشهر خاطر‌نشان کرد: اقدامات اولیه برای‌ را‌ه‌اندازی برخی از این مراکز در شهرستان‌ها صورت گرفته است.
رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر عنوان کرد: مرکز مطالعات و پژوهش‌های خلیج فارس به پژوهشکده خلیج فارس ارتقا می‌یابد و در ذیل آن گردهمایی پژوهشی جدیدی با توجه به مصوبه اخیر هیئت دولت ایجاد می‌شود.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول