اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر علوم:

سطح علمی دانشگاه‌های خارجی 50 درصد پایین تر از دانشگاه‌های داخل است

خبرگزاری فارس: معاون وزیر علوم گفت: سطح علمی دانشگاه‌های منطقه که دانشجویان به تحصیل در آن می‌پردازند در حدود30 تا50درصد پایین‌تر از سطح دانشگاه‌های کشور است.

سطح علمی دانشگاه‌های خارجی 50 درصد پایین تر از دانشگاه‌های داخل است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علی‌اصغر متکان در حاشیه مراسم پایانی همایش معاونان اداری مالی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی سراسر کشور که در دانشکده علوم دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: عمر بالای ساختمان‌های دانشگاه‌های کشور نیاز به مقاوم‌سازی را دو چندان کرده است که بر این اساس از دولت خواهان قرار دادن ردیف بودجه‌ای مستقل برای مقاوم‌سازی ساختمان دانشگاه‌ها هستیم.

20 تا40درصد بودجه تعمیرات دانشگاه‌ها از سوی استانداری‌ها واگذار می‌شود
معاون اداری و مالی وزیر علوم در ادامه به بودجه تعمیرات ساختمان‌های دانشگاه‌های کشور اشاره کرد و گفت: بودجه تعمیرات و مقاوم‌سازی ساختمان‌های دانشگاه‌ها به استانداری‌های استان‌های کشور داده می‌شود.
متکان افزود: در این راستا و با توجه به مشکلاتی که استانداری‌ها در عرصه‌های بودجه‌ای دارند سبب می‌شود که بخشی از این مبلغ در بخش‌های دیگر استان لحاظ شود به گونه‌ای که در این حوزه از اعتبارات اختصاص یافته برای مقاوم‌سازی و تعمیرات دانشگاه‌ها در حدود 20تا40درصد محقق می‌شود.

سطح پایین 50 درصدی علمی دانشگاه‌های خارج از کشور در منطقه
وی در ادامه گریزی به سطح علمی دانشگاه‌های خارج از کشور و در منطقه داشت و گفت: بر این اساس دانشگاه‌های منطقه که دانشجویان به منظور گذراندن مقاطع تحصیلات به این کشورها مهاجرت می‌کنند سطح علمی آنان پایین‌تر از سطح علمی دانشگاه‌های فعال در سطح کشور است.
معاون اداری مالی وزیر علوم گفت: در حال حاضر و در دانشگاه‌های کشورهای مالزی، هندوستان، ارمنستان و چند کشور دیگر در منطقه سطح علمی دانشگاه‌هایی که دانشجویان به تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیلی می‌پردازند در حدود30 تا50درصد پایین‌تر از سطح دانشگاه‌های کشور است.
وی مشکل تامین تجهیزات برای دانشجویان در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا را یکی از چالش‌های فراروی دانشگاه‌های کشور در جذب دانشجو عنوان کرد و گفت: آنچه که مسلم است افزایش ظرفیت پذیرش در دانشگاه‌های کشور و در حوزه تحصیلات تکمیلی مستلزم فراهم کردن زیر ساخت‌ها و تجهیزات مورد نیاز برای این دانشجویان است.
معاون اداری و مالی وزیر علوم خواستار حمایت دولت در حوزه تامین زیر ساخت‌های نرم افزای و سخت‌افزای دانشگاه‌ها در کشور به منظور جذب دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی شد.
متکان تاکید کرد: در حال حاضر وضعیت عمرانی دانشگاه‌ها و فضاهای موجود جوابگوی نیاز دانشگاه‌ها و دانشجویان نیست.
معاون اداری و مالی وزیر علوم گفت: آنچه که در توسعه فضاهای دانشگاهی باید لحاظ شود این است که نمی‌توان یک نسخه واحد برای تمام دانشگاه‌ها پیچید و بر این اساس در ساخت و سازهای فضای فیزیکی دانشگاه باید از نظر مسائل اقلیمی و محیطی تجدیدنظر صورت پذیرد.
وی توجه دانشگاه‌ها به استفاده از انرژی‌های نو را در عرصه تحول اقتصادی مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: در حال حاضر سیستم‌های سرمایشی و گرمایی دانشگاه‌های کشور فرسوده هستند که این امر سبب هدررفت بخش قابل توجه‌ای از انرژی در دانشگاه‌های کشور می‌شود.
معاون اداری و مالی وزیر علوم به اهمیت استفاده بهینه از انرژی در دانشگاه‌ها اشاره کرد و افزود: در این راستا باید از سوی دولت تمهیداتی به منظور بهسازی تجهیزات سرمایشی و گرمایشی دانشگاه‌ها صورت پذیرد همچنین دانشگاه‌ها نیز نگاهی به استفاده از انرژی‌های نو در دانشگاه‌ها منظور کاهش هزینه‌ها داشته باشند.
انتهای پیام/ح20 
 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول