اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد دانشگاه تربیت مدرس تهران:

مقطع دکتری رشته رادیوبیولوژی در دانشگاه‌های کشور ایجاد شود

خبرگزاری فارس: استاد دانشگاه تربیت مدرس تهران گفت: مقطع دکتری رشته رادیوبیولوژی در دانشگاه های کشور ایجاد شود.

مقطع دکتری رشته رادیوبیولوژی در دانشگاه‌های کشور ایجاد شود
به گزارش خبرگزاری فارس از بابل، حسین مزدرانی شب گذشته در جلسه دفاعیه  پایان‌نامه نخستین فارغ التحصیل رشته رادیوبیولوژی و حفاظت پرتوی شمال کشور از دانشگاه علوم پزشکی بابل اظهار داشت: رشته رادیوبیولوژی رشته استراتژیکی است که در همه کشورهای جهان وجود داشته ولی جای آن در مجموعه دانشگاه‌های کشور خالی بود.
وی افزود: رشته رادیوبیولوژی رشته‌ای کامل بوده که مرتبط با همه رشته‌ها است و در حال حاضر سه دانشگاه علوم پزشکی تهران، بابل و دانشگاه شیراز در این رشته به تربیت دانشجو پرداخته و با تلاشی که از سوی این سه دانشگاه انجام شده شاهد پیشرفت‌های خوبی هستیم که امیدواریم این دانشگاه‌ها با توانمندی‌هایی که دارند بتوانند این خلاء که در زمینه علمی وجود دارد را پر کنند.
مزدرانی بیان داشت: مردم از نظر شغلی و طبیعی تحت تاثیر تابش هستند و ضرورت دارد افرادی باشند تا با بررسی اثراتی که پرتوها می‌گذارند یک سری دستورالعمل‌ها و راهکارهایی برای حفاظت این افراد در برابر پرتو تهیه کنند که این هم مبتنی بر شواهد تجربی و علمی است.
استاد دانشگاه تربیت مدرس تهران تصریح کرد: وجود اساتید برجسته علوم پزشکی بابل یکی از فرایندهای مهم در برگزاری این رشته است تا به صورت دوره‌ای در دانشگاه برگزار شود.
وی افزود: باید امکانات مالی بیشتری در اختیار دانشجویان قرار گیرد تا بتوانند کارها را راحت‌تر و بهتر ارائه دهند و امکانات آزمایشگاهی کافی برای دانشجویان فراهم کنند.
مزدرانی تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی بابل از کادر علمی بسیار عالی برخوردار بوده و فعالیت علمی چشمگیری دارند و با وجود این اساتید می‌توان به آینده علمی این دانشگاه برای پیشبرد اهداف عالی امیدوار بود.
وی اذعان داشت: با وجود اهمیت این رشته نیاز است سطح دکتری این رشته نیز در کشور راه‌اندازی شود تا فارغ‌التحصیلان این رشته بتوانند در داخل کشور امکان ادامه تحصیل برای آنها فراهم  شود چرا که در حال حاضر امکان ادامه تحصیل در مقطع دکتری وجود ندارد.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول