اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز پژوهشی مطالعات اجتماعی:

مراکز دانشگاهی با پژوهش به دستگاه‌های اجرایی کمک کنند

خبرگزاری فارس: مدیر مرکز پژوهشی مطالعات اجتماعی و زبان‌شناختی بومی با اشاره به شروع رسمی فعالیت این مرکز در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: مراکز دانشگاهی باید با انجام پژوهش، تحقیق و مطالعات اجتماعی دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی را در انجام وظایف خود کمک کنند.

مراکز دانشگاهی با پژوهش به دستگاه‌های اجرایی کمک کنند
اصغر میر فردی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: بر اساس نیاز استان کهگیلویه و بویراحمد به یک مرکز پژوهشی و فرهنگی از سال 85 این ایده در دانشگاه یاسوج مطرح و بلافاصله مورد پیگیری قرار گرفت تا اینکه در سال 90 از سوی وزارت علوم مجوز رسمی فعالیت گرفت.
مدیر مرکز پژوهشی مطالعات اجتماعی و زبان‌شناختی بومی افزود: حوزه فعالیت این مرکز در دو گروه پژوهشی مطالعات روستایی و مطالعات ادبیات محلی و زبان بومی بوده که در زمینه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی آمادگی انجام طرح‌های پژوهشی، اجتماعی و فرهنگی را دارد.
وی ادامه داد: هسته اصلی این مرکز در دانشگاه یاسوج است ولی از همه نیروهای علمی و فرهنگی سایر مراکز علمی دانشگاهی و اجرایی نیز استفاده می‌شود.
میرفردی فعالیت اصلی مرکز پژوهشی مطالعات اجتماعی و زبان‌شناختی بومی را مسائل پژوهشی و مطالعاتی دانست و گفت: مشاوره علمی به دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی، ایجاد کارگاه‌های پژوهشی، همایش‌های علمی و تخصصی، نظارت و داوری طرح‌های پژوهشی و ترجمه و تالیف کتب تخصصی از دیگر فعالیت‌های این مرکز خواهد بود.
عضو هیئت علمی دانشگاه یاسوج اذعان داشت: فعالیت‌های این مرکز با توجه به نیازها و اولویت‌های استان کهگیلویه و بویراحمد است ولی با توجه به این‌که مرکز پژوهشی مطالعات اجتماعی و زبان‌شناختی بومی، تنها مرکز حوزه جنوب کشور است می‌تواند به همه استان‌های جنوبی کشور سرویس ارائه دهد.
وی مراکز علمی دانشگاهی این استان، اعضای هیئت علمی مرتبط با فعالیت‌های مرکز، اعضای هیئت رئیسه و بسیاری از مدیران اجرایی دستگاه‌ها را عضو این مرکز خواند و تاکید کرد: هدف ما این است که در یک فضای علمی برای معضلات و مشکلات اجتماعی راهکارهای علمی و تخصصی مطرح شود تا در سایه تولید امنیت شاهد رشد و ارتقای همه ابعاد توسعه در این استان باشیم.
میرفردی، فرماندهی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد، دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج، اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، جهاد کشاورزی، صدا و سیما، دانشگاه علمی کاربردی، حوزه هنری، مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی و سازمان تبلیغات را از ادارات اجرایی عضو در این مرکز اعلام کرد.
انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول