اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پایان‌نامه دانشجوی ارشد دانشگاه علوم پزشکی بابل ثبت جهانی شد

خبرگزاری فارس: پایان‌نامه نخستین فارغ التحصیل کارشناسی ارشد رادیوبیولوژی و حفاظت پرتوی شمال کشور به عنوان نخستین پایان‌نامه این رشته، ثبت جهانی شد.

پایان‌نامه دانشجوی ارشد دانشگاه علوم پزشکی بابل ثبت جهانی شد
میثم خسروی دانشجوی که پایان نامه‌اش ثبت جهانی شد، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بابل اظهار داشت: رشته رادیوبیولوژی و حفاظت پرتویی یک رشته تازه تاسیس در کشور بوده که برای بررسی آسیب‌های پرتویی و حفاظت افراد پرتو کار انجام می‌شود.
وی با اشاره به اهمیت این رشته بیان داشت: این رشته کاربردهای مختلفی در زمینه سیتوژنتیک، شیوع سرطان‌ها و بیماری‌های مختلف ناشی از پرتوها و جلوگیری از پرتوگیری پرسنل و بخش‌هایی که با پرتو کار می‌کنند، داشته است.
خسروی تصریح کرد: با تحقیقاتی که انجام شده افرادی که تحت رادیوتراپی قرار می‌گیرند اثرات نامطلوبی از رادیوتراپی در آنها مشاهده شده که هنوز علت آن و اینکه چه فاکتورهایی در آن دخیل هستند مشخص نیست و بر این اساس ما اقدام به بررسی این پارامترها کرده تا به تاثیر این عوامل دست یابیم.
وی افزود: دومین فارغ التحصیل این رشته در کشور هستم که گردآوری و ارائه این پایان نامه حدود یک سال  طول کشید، کاری که در حال حاضر در سطح جهانی هنوز انجام نشده و برای نخستین بار توسط بنده تنظیم و به این امر پرداخته شد.
دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه علوم پزشکی بابل عنوان کرد: این پایان‌نامه در کنگره آی سی آی آر 2011 کشور لهستان، کنگره بونوک 2010 کشور اسپانیا، کنگره پیراپزشکی 2010 ایران، کنگره علوم پرتویی دانشجویان در دانشگاه علوم پزشکی شیراز پذیرفته شد و در ژورنال یاخته نیز به چاپ رسیده است.
وی در پایان اذعان داشت: برای این رشته آزمایشگاهی با تجهیزات بالا و سیتوژنتیک نیاز است تا برای استفاده و دقت بیشتر اینگونه طرح‌ها به کارگرفته شود.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول