اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ورامین تاکید کرد:

نوید فروپاشی نظام سرمایه‌داری با اعتراضات مردمی آمریکا/اعتراضات عامل اضمحلال بلوک غرب

خبرگزاری فارس: امام جمعه ورامین اعتراضات مردمی اروپا و امریکا را عامل اضمحلال بلوک غرب دانست و گفت: اعتراضات 99 درصد مردم در اروپا و آمریکا نوید فروپاشی نظام سرمایه‌داری را می‌دهد.

نوید فروپاشی نظام سرمایه‌داری با اعتراضات مردمی آمریکا/اعتراضات عامل اضمحلال بلوک غرب
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، آیت‌الله سید مرتضی محمودی گلپایگانی در خطبه‌های نماز جمعه ورامین پس از دعوت خود و نمازگزاران جمعه به رعایت تقوای الهی و تسلیت شهادت امام جواد(ع) به دست حکام ستمگر عباسی گفت: باید از سرنوشت خلفای بنی عباس عبرت گرفت، باید بدانیم قدرت‌های دنیوی زودگذر و ظاهری است و امروز جز بدنامی برای قدرتمندان و زورگویان نمانده است.
امام جمعه ورامین افزود: اما افرادی که با خدا پیمان می‌بندند ماندگار هستند، جاودانند، ببینید امروز مزار مقدس حضرت جواد (ع) ملجاء و پناهگاه درماندگان است، افراد به ایشان متوسل می‌شوند و حاجت می‌گیرند.
نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین با توصیه به صبر تشریح کرد: مسیر زندگی دنیا بسیار پر پیچ و خم است باید بر مصائب و سختی‌ها صابر بود و شهوات و خواسته‌های دنیوی را به دور افکند.
وی در ادامه با اشاره به سی و سومین سالگرد نماز جمعه ورامین عنوان کرد: خداوند در سوره جمعه نماز جمعه را صریحا تذکر داده‌اند و فرمان خداوند است که بندگان هنگام برپایی نماز جمعه داد و ستد را کنار بگذارند و در این فریضه شرکت کنند.
امام جمعه ورامین در ادامه خاطرنشان کرد: سی و دو سال است که نماز جمعه در ورامین خوانده می‌شود و در حال ورود به سی و سومین سال آن هستیم و از ابتدای برگزاری این نماز علی‌رغم آنکه فضای مناسبی در اختیار نبوده با شکوه برگزار شده است و همواره مردم اقبال خاصی به این عبادت بزرگ داشته‌اند، البته در ورامین هم مانند اکثر شهرهای کشور و کمی بیشتر از آنها کارشکنی صورت گرفته است و عده‌ای قصد برهم زدن نماز جمعه را داشتند و هرج و مرج ایجاد می‌کردند و سر و صدا راه می‌انداختند اما از آنجایی که بار کج به منزل نمی‌رسد، موفق نشدند.
آیت‌الله محمودی خاطرنشان کرد: چند ماه پس از اقامه نخستین نماز جمعه در تهران نماز جمعه ورامین به امر امام راحل اقامه شد و مردم همواره عنایت داشتند.
نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین با اشاره به نیاز شهرستان به مصلی بزرگ و مجهز تاکید کرد: فضای بزرگتر و امکانات مناسب‌تری برای نماز جمعه ورامین نیاز است و خوب است با همکاری نهادها و موسسات مربوط این امر محقق شود.
امام جمعه ورامین یادآور شد: باید قدر این عبادت را دانست، در برخی روایات نماز جمعه حج فقرا خوانده شده یعنی خداوند ثواب رفتن به مکه و طواف خانه خود را به نمازگزار جمعه می‌دهد، راهی از این نزدیکتر وجود ندارد، در برخی روایات آمده است که به هر قدم نمازگزار که به سوی نماز جمعه برداشته می‌شود چندین ثواب تعلق می‌گیرد و یا آمده است که اگر کسی به قصد نماز جمعه حرکت کند و در راه رفت و یا برگشت فوت نماید حکم شهید را دارد و نیز اگر کسی بدون عذر در سه نماز جمعه متوالی شرکت نکند در حکم منافق است، این خیلی مساله مهمی است.
آیت‌الله محمودی تاکید کرد: در مورد خطبه‌های نماز جمعه نیز آمده است که باید هنگام خواندن خطبه سکوت رعایت شود و خطبه‌ها به دقت استماع شود و حتی به نماز مستحبی هنگام خطبه‌ها اشکال می‌کنند، سعی کنید از ابتدای خطبه‌ها حضور یابید و استفاده کنید.
نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین در پایان اعتراضات مردمی اروپا و امریکا را عامل اضمحلال بلوک غرب دانست و تصریح کرد: برخی حکام ظالم منطقه با ذلت و خواری سرنگون می‌شوند و حرکت مردم برای اسلام ادامه دارد و نیز اعتراضات ۹۹درصد مردم ناراضی در اروپا و امریکا علیه یک درصد حاکم نوید فروپاشی نظام سرمایه داری را می‌دهد.
انتهای پیام/خ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول