اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دفتر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد:

نماز جمعه در کهگیلویه و بویراحمد با کمبود فضا مواجه است

خبرگزاری فارس: رئیس دفتر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد اماکن برگزاری نماز جمعه این استان را متناسب با شرکت گسترده مردم ندانست.

نماز جمعه در کهگیلویه و بویراحمد با کمبود فضا مواجه است
به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، حجت‌الاسلام جعفر پناهی در دیدار با امام جمعه و بخشدار لنده اظهار داشت: استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از معدود استان‌هایی است که جمعیت آن 100 درصد مسلمان و شیعه مذهب است.
وی افزود: مردم متدین این استان با حضور خود در مراسم‌های ملی و مذهبی و به ویژه نماز جمعه طراوت و شادابی خاصی به این فریضه الهی می‌دهند.
رئیس دفتر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد با اعلام اینکه هم‌اکنون 10 تریبون نماز جمعه در این استان فعال است، گفت: یکی از اساسی‌ترین مشکلات برگزاری نماز جمعه در شهرهای استان نبود مکان مناسب برای برپایی این فریضه الهی بوده و شهر لنده هم از این مشکل رنج می‌برد.
پناهی در ادامه تصریح کرد: به محض مشخص شدن مکان مناسب برای ساخت مصلا، این دفتر آمادگی دارد بودجه‌های لازم را از منابع استانی و کشوری در اختیار دفاتر و ستاد نماز جمعه قرار دهد تا سرعت ساخت و ساز مصلا بالا رود.
بخشدار لنده نیز در این دیدار با اشاره به حضور پرشور مردم در صف‌های نماز جمعه گفت: استقبال مردم از برنامه‌های فرهنگی در این شهر بی‌نظیر بوده و در سطح استان از جایگاه والایی برخوردار است.
حمیدرضا جمالی با بیان اینکه نماز جمعه مایه خیر و برکت در جامعه است، افزود: وجود مکان مناسب برای ادای این فریضه الهی از مهم‌ترین دغدغه‌های مردم، بخشداری و مسئولان محلی است که تاکنون پیگیری‌های فراوانی در این زمینه داشته‌اند.
وی به زمین مورد نیاز ساخت این مصلا اشاره کرد و گفت: حدود هشت هزار و 500 مترمربع زمین برای ساخت مصلا آماده شده که تا پایان این هفته با رفع معارضات و ثبت نهایی در اختیار دفتر امام جمعه قرار می‌گیرد.
جمالی با اعلام این خبر افزود: مسئولان باید اعتبارات اولیه و مورد نیاز این امر مهم را هر چه سریع‌تر در اختیار متولیان امر قرار دهند تا مکان مناسب برای حضور مردم متدین و نمازگزار مهیا شود.
وی با اشاره به کمبود وسایل گرمایشی و سرمایشی در مکان نماز جمعه این شهر گفت: با توجه به نزدیک شدن فصل سرما انتظار می‌رود مسئولان برای رفع مشکلات سرمایشی و گرمایشی مکان برگزاری نماز جمعه اقدامات لازم را انجام دهند.
امام جمعه لنده نیز در این نشست اظهار داشت: تاکنون برنامه‌های فرهنگی خوبی از سوی دفتر امام جمعه با همکاری ادارات انجام گرفته که تاثیر خوبی بر روحیه جوانان داشته است.
حجت‌الاسلام عباس عبدالملکی گفت: استقبال خوب مردم از نماز جمعه سبب دلگرمی ائمه جمعه بوده ولی کمبود امکانات رفاهی در شان این حضور پرشور نیست.
وی حضور مردم در نماز جمعه را نشان از تدین و ولایت‌مداری مردم این شهر و استان دانست و گفت: ما بارها در مناسبت‌های مختلف به ویژه مناسبت‌های ملی و مذهبی شاهد حضور پرشور مردم بوده‌ایم که مایه عزت و افتخار است.
امام جمعه لنده وجود نخستین مسجد و حسینیه استان کهگیلویه و بویراحمد در شهر لنده را گواه محکمی بر عزم و همت مردم در راستای اعتلای فریضه‌های دینی و فرهنگی دانست.
عبدالملکی تصریح کرد: با همکاری مسئولان مکان مناسبی برای ساخت مصلا تدارک دیده شده که نیازمند اقدام سریع مسئولان امر در این زمینه است.
وی افزود: از دیگر مشکلات موجود، نداشتن ساختمان برای دفتر و منزل امام جمعه است که باید تدابیر لازم در این زمینه اندیشیده شود.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول