سهیلا غلامآزاد امروز در حاشیه برگزاری کارگاه ارزیابی غیرسنتی ویژه دبیران در سومین جشنواره خانه ریاضیات کرمان در گفتوگو با خبرنگار فارس ارائه راهبردهای جدید آموزشی را از ضروریات کنونی آموزش عنوان کرد و اظهار داشت: یکی از راهبردهای مؤثر در بهبود فرآیند تدریس و یادگیری ریاضی، ارزیابی مستمر است.
وی بیان داشت: در کلاسهای درس سنتی که معلممحور هستند، معمولا انتظار میرود، مسئولیت اصلی ارزیابی از آموختههای دانشآموزان به عهده معلم باشد و در نتیجه یادگیرندگان در اینگونه ارزیابیها نقش منفعلی داشتند.
غلامآزاد تصریح کرد: امروزه متأثر از رویکردهای جدید آموزشی در بسیاری از مجامع بحث ارزیابی غیرسنتی مطرح است و از یادگیرندگان انتظار میرود که با نظارت و مشارکت معلمان ریاضی خود به طور فعال در ارزشیابی فعالیتهای یادگیری خود و همکلاسیهایشان شرکت کنند.
وی اذعان داشت: در توفیق این جریان معلمان نقش مهی دارند، زیرا باید با اختصاص زمانی مفید، دانشآموزان را برای این فعالیت آماده سازند.
عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی گفت: ما با برگزاری کارگاه ارزشیابی غیرسنتی برای معلمان ریاضی با معرفی ارزیابی غیرسنتی و استراتژیهای آن، فعالیتهایی پیشبینی کردیم و معلمان شرکت کننده در این کارگاه با انجام عملی ارزیابی غیرسنتی و کاربرد آن در کلاسهای درس ریاضی آشنا شدند.
غلام آزاد گفت: ارزیابی غیرسنتی با روشهای مشاهده، یادداشتهای روزانه دانشآموزان، ارزیابی عملکرد، تحقیق و جستجوگری، طرح پرسش باز و ایجاد پوشه کار برای دانشآموزان انجام میشود که در این کارگاه به دبیران ریاضی آموزش داده شد.
انتهای پیام/ص30
اخبار مرتبط
-
جشنواره ریاضی به دنبال تغییر نگرش مردم به ریاضی است
-
سومین جشنواره خانه ریاضیات کرمان برگزار شد
-
نیروی حقالتدریسی وارد آموزش و پرورش اصفهان نشده است
-
تدریس 11 رشته در دانشگاه پیامنور آغاجاری
-
تدریس 215 گرایش در دانشگاه شهید باهنر کرمان
-
تدریس 30 رشته در دانشگاه پیامنور گلپایگان
-
تدریس 23 رشته در دانشگاه پیامنور اردستان
-
2700معلم حق التدریس تبدیل وضعیت شدند
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد
شد
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.