اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

محقق پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش و پرورش:

ارزیابی مستمر فرآیند تدریس و یادگیری ریاضی را بهبود می‌بخشد

خبرگزاری فارس: محقق پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش و پرورش گفت: یکی از راهبردهای مؤثر در بهبود فرآیند تدریس و یادگیری ریاضی، ارزیابی مستمر است.

ارزیابی مستمر فرآیند تدریس و یادگیری ریاضی را بهبود می‌بخشد
سهیلا غلام‌آزاد امروز در حاشیه برگزاری کارگاه ارزیابی غیر‌سنتی ویژه دبیران در سومین جشنواره خانه ریاضیات کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس ارائه راهبردهای جدید آموزشی را از ضروریات کنونی آموزش عنوان کرد و اظهار داشت: یکی از راهبردهای مؤثر در بهبود فرآیند تدریس و یادگیری ریاضی، ارزیابی مستمر است.
وی بیان داشت: در کلاس‌های درس‌‌ سنتی که معلم‌محور هستند، معمولا انتظار می‌رود، مسئولیت اصلی ارزیابی از آموخته‌های دانش‌آموزان به عهده معلم باشد و در نتیجه یادگیرندگان در اینگونه ارزیابی‌ها نقش منفعلی داشتند.
غلام‌آزاد تصریح کرد: امروزه متأثر از رویکردهای جدید آموزشی‌ در بسیاری از مجامع بحث ارزیابی غیرسنتی مطرح است و از یادگیرندگان انتظار می‌رود که با نظارت و مشارکت معلمان ریاضی خود به طور فعال در ارزشیابی فعالیت‌های یادگیری خود و همکلاسی‌هایشان شرکت کنند.
وی اذعان داشت: در توفیق این جریان معلمان نقش مهی دارند، زیرا باید با اختصاص زمانی مفید، دانش‌آموزان را برای این فعالیت آماده سازند.
عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی گفت: ما با برگزاری کارگاه ارزشیابی غیر‌سنتی برای معلمان ریاضی با معرفی ارزیابی غیر‌سنتی و استراتژی‌های آن، فعالیت‌هایی پیش‌بینی کردیم ‌و معلمان شرکت کننده در این کارگاه با انجام عملی ارزیابی غیرسنتی و کاربرد آن در کلاس‌های درس ریاضی آشنا شدند.
غلام آزاد گفت‌: ارزیابی غیر‌سنتی با روش‌های مشاهده، یادداشت‌های روزانه دانش‌آموزان، ارزیابی عملکرد، تحقیق و جستجوگری، طرح پرسش باز و ایجاد پوشه کار برای دانش‌آموزان انجام می‌شود که در این کارگاه به دبیران ریاضی آموزش داده شد.
انتهای پیام/ص30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول