اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:

دانشکده بهداشت اصفهان 10 درصد تولیدات علمی دارد

خبرگزاری فارس: رئیس دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: با وجودی که دانشکده بهداشت اصفهان تنها پنج درصد از اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان را دارد، حدود 10درصد تولیدات مقالات علمی این دانشگاه مربوط به این دانشکده است.

دانشکده بهداشت اصفهان 10 درصد تولیدات علمی دارد
محمد حسین انتظاری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: سیر تولیدات علمی در دانشکده بهداشت اصفهان بسیار عالی است.
وی بیان داشت: دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان طی یک سال و نیم اخیر 53 مقاله در Pubmed و ISI به ثبت رسانده است.                   
رئیس دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: راه‌اندازی دوره دکترای آمار زیستی، فوق لیسانس علوم بهداشتی در تغذیه و فوق لیسانس بهداشت و ایمنی مواد غذایی و راه‌اندازی دانشکده مستقل تغذیه و علوم غذایی و مصوب کردن دو مرکز تحقیقاتی تغذیه و محیط زیست از پیشرفت‌های این دانشکده در یک سال و نیم اخیر است.
رئیس دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: هم‌اکنون نزدیک به 80درصد از برنامه‌های پیش‌بینی شده محقق شده است.                
وی با بیان اینکه هدف اصلی این دانشکده، گسترش تحصیلات تکمیلی و کاهش دوره‌های لیسانس بوده است، گفت: تاکنون در مورد گسترش دوره‌ای تحصیلات تکمیلی موفق عمل کردیم و این در حالی که در حوزه حذف دوره‌های کارشناسی (لیسانس) مشکل داشتیم.                             
انتظاری با بیان اینکه از ابتدای امسال تمامی دانشجویان به شرط اجرای یک طرح پژوهشی فارغ‌التحصیل می‌شوند، اضافه کرد: در طول چند سال اخیر سهم قابل توجهی از زمان اعضای هیئت علمی این دانشکده به پژوهش و تولید علم اختصاص یافت.
وی اظهار داشت: هم‌اکنون کمیتـه تحقیقات دانشجویی در دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان فعال است و تمامی گروه‌های آموزشی با این کمیته همکاری دارند.  
این مسئول بیان داشت: بزرگ‌ترین آرمان دانشکده راه‌اندازی دوره‌های Ph.D و کارشناسی ارشد در تمامی گروه‌ها و در چند گرایش است.
وی تصریح کرد: در حال حاضر 80درصد از  گروه‌های دانشکده دوره دکترا را در یک گرایش می‌گذرانند که امیدواریم به زودی این میزان به صددرصد ارتقا یابد.
انتظاری گفت: دوره کارشناسی ارشد در صددرصد گروه‌ها ولی در یک گرایش وجود دارد.
وی افزود: از زمان ریاست اینجانب تاکنون دوره دکترای آمار زیستی، کارشناسی ارشد علوم بهداشتی در تغذیه و کارشناسی ارشد بهداشت و ایمنی مواد غذایی راه‌اندازی شده که راه‌اندازی دکترای بهداشت حرفه‌ای و کارشناسی ارشد صنایع غذایـی (کنترل کیفیت) نیز در دست اقدام است               
مدیر دانشکده بهداشت اصفهان ادامه داد: هم‌اکنون دانشکده بهداشت و تغذیه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان دارای 32 عضو هیئت علمی است که از این تعداد سه نفر استاد، 11 دانشیار، 10 استادیار و هفت مربی هستند.
وی اضافه کرد: به طور قطع  هرم موجود از نظر تعداد و ترکیب ایده‌آل نیست و در شرایط ایده‌آل باید تعداد مربیان به صفر تنزل یابد و تمام مربیان، استادیار شوند و تمام اساتید و دانشیاران به دو برابر افزایش یابند.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول