اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به زودی؛

پژوهشکده ویژه فولاد دانشگاه صنعتی اصفهان فعال می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: به زودی پژوهشکده ویژه فولاد دانشگاه صنعتی اصفهان با همکاری صنایع در این بخش در دانشگاه صنعتی راه‌اندازی می‌شود.

پژوهشکده ویژه فولاد دانشگاه صنعتی اصفهان فعال می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، اسماعیل همدانی گلشن ظهر امروز در افتتاحیه پنجمین همایش مشترک مهندسی و علم مواد که در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد، بیان داشت: دشمنان ایران درصدد هستند با استفاده از مباحث حاشیه‌ای ملت ما را ناامید کند و برای اجرایی کردن این هدف نیز تمامی تلاش خود را به کار گرفته است.
وی در همین راستا ادامه داد: بر همین اساس موضوعات و گفتمان مورد بحث و مهم کشور محورهای علمی و فناوری است که به همین منظور حرکت علمی کشور از سال‌ها پیش آغاز شده است و در حال حاضر با شتاب در این مسیر گام برمی‌داریم.
رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان تصریح کرد: در همین مورد و برای رسیدن به اهداف علمی کشور دانشگاه صنعتی اصفهان تمامی همت خود را به منظور راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان به کار گرفته است و در آینده این شرکت‌ها در دانشگاه تاسیس می‌شود.
وی بیان داشت: تدوین نقشه جامع علمی کشور از اقدامات مهم دولت بود که هم‌اکنون سندهای بالادستی کشور مانند سند چشم‌انداز 20 ساله و برنامه‌های پنج ساله نیز تدوین و در دست اجرایی شدن هستند.
همدانی گلشن ادامه داد: هم‌زمان با افزایش بودجه تحقیقاتی در سال‌های گذشته صنایع کشور نیز مکلف به اختصاص سه درصد از سهم اعتبارات خود به پیشرفت علمی شده‌اند.
وی افزود: دانشگاه صنعتی اصفهان به عنوان نخستین دانشکده مهندسی مواد در کشور است.
رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان اضافه کرد: اقدامات دانشگاه صنعتی اصفهان برای راه‌اندازی پژوهشکده ویژه فولاد آغاز شده است و این مرکز با مشارکت صنعت فولاد کشور پیشرفت خود را ادامه می‌دهد.
وی با اشاره به اینکه به واسطه افزایش درخواست‌ها در بخش تحصیلات دانشگاهی رتبه ایران در این زمینه در عرصه بین‌المللی ارتقا یافته است، گفت: با شناخت مردم از راه‌های افزایش سطح علمی کشور می‌توان رشد ایران در این عرصه‌ها را به سرعت افزایش داد.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول