اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر علمی همایش ملی عمران:

پژوهشگری اساس توسعه شهری است

خبرگزاری فارس: دبیر علمی سومین همایش ملی عمران شهری با بیان اینکه پژوهشگری اساس توسعه شهری است، گفت: ارتقای فرهنگ پژوهشگری در جامعه روند رشد و توسعه عمران شهری و در نهایت توسعه کشور را تسریع می‌بخشد.

پژوهشگری اساس توسعه شهری است
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، امیراسعد نصری‌زر صبح امروز در سومین همایش ملی عمران شهری در سنندج، تقویت و گسترش فرهنگ پژوهش در میان جامعه و تقویت ارتباط جامعه و دانشگاه را از دو هدف اصلی دانشگاه آزاد در برگزاری این همایش خواند و افزود: اگر بخواهیم یک جامعه پویا داشته باشیم باید سعی کنیم تا همه مردم ما پژوهشگر باشند چون مسائل پیش روی ما مرتب در حال تغییر و تحول است و پیچیده‌تر می شود.
وی افزود: این مسائل مربوط به قشر خاصی از جامعه نیست و تقریبا شامل همه جامعه است مثلا شاخص‌هایی را که قبلا پدر یک خانواده برای خرید یک تلویزیون در نظر می‌گرفت بسیار کمتر و ساده‌تر بود.
دبیر علمی این همایش ادامه داد: اگر امروز بخواهیم با همان روش مطالعه یک تلویزیون خریداری کنیم احتمالا خرید مناسبی نخواهد بود و این یعنی صدمه به اقتصاد خانواده و در بعد کلان صدمه به اقتصاد جامعه است این یک مثال کوچک در بعد مدیریت یک خانواده است و می‌توانید آن را تا هر ابعادی تعمیم دهید.
نصری‌زر افزود: امروزه کشورهای توسعه‌یافته سعی دارند تا ظرفیت فکری یک جامعه را ارتقا دهند و این با گسترش فرهنگ پژوهشگری در جامعه امکان‌پذیر است.
وی با بیان اینکه امروز در جامعه شاهد یک نوع بی‌اعتمادی بین دانشگاهیان و مدیران هستیم، افزود: شاید یکی از دلایل این موضوع آشنا نبودن مسائل و مشکلات پیش روی مدیران برای دانشگاهیان و همچنین آشنا نبودن موضوع‌های پژوهشی دانشگاهیان برای مدیران باشد.
نصری‌زر آسیب‌شناسی این بی‌اعتمادی را گامی موثر در راه توسعه عنوان کرد و افزود: سرمایه‌های زیادی ناشی از این بی‌اعتمادی، به خاطر  سعی و خطا در جامعه از بین رفته لذا برای حرکت‌های بسیار کوچک هزینه‌های بسیار سنگین را باید پرداخت.
دبیر علمی سومین همایش ملی عمران شهری درباره چگونگی تعیین معیارهای این همایش، گفت: از منظرهای مختلفی می‌توان به موضوع عمران شهری نگاه کرد و آن را مورد مطالعه قرار داد و راجع به تعریف عمران شهری هم می‌توان دو موضوع بخش فضاهای شهری و بخش روابط شهری را مورد مطالعه قرار داد که در قالب سه رشته یا محور عینی مهندسی عمران و تاسیسات، محور معماری و شهرسازی و محور مدیریت شهری تعریف کرد.
نصری‌زر نگاه کردن به مسائل دنیای امروز را نیازمند یک نگرش سیستمی خواند و گفت: اگر بخواهیم به یک مسئله از یک منظر نگاه کنیم بدون شک راه‌حلی که ارائه خواهیم داد یک راه‌حل پایدار نخواهد بود.
به گفته وی مسئله عمران شهری یکی از مسائلی است که باید برای مطالعه آن از چند جنبه به آن نگریست مثلا در جامعه می‌بینیم که نظام مهندسی مشکلات را گردن مدیران شهری انداخته و مدیران شهری ضعف را در نظام مهندسی می‌بینند.
نصری‌زر افزود: در این همایش فضایی ایجاد شده تا همه متخصصین امور شهری دور هم جمع شده و به تبادل نظر بپردازند که البته امیدواریم با این گونه حرکت‌ها پژوهش‌های گروهی و تیمی که در کشور ما ضعیف است تا حدودی تقویت شود.
وی همچنین اظهار امیدواری کرد؛ دانشجویان همواره اندیشمند بودن را محور حرکت خود در تمام عرصه‌های زندگی مدنظر داشته باشند.
 در سومین همایش ملی عمران شهری که به مدت دو روز در سنندج برگزار می‌شود 83 مقاله همزمان در سه سالن ارائه می‌شود.
430 مقاله به دبیرخانه سومین همایش ملی عمران شهری رسید که 83 مورد آن در همایش ارائه  و 145 مقاله نیز به صورت پوستر ارائه می‌شود.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول