اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آذرماه امسال صورت می‌گیرد؛

برگزاری نمایشگاه پژوهش در اهواز

خبرگزاری فارس: نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری از ۲۳ آذر ماه به مدت سه روز در اهواز برگزار می‌شود.

برگزاری نمایشگاه پژوهش در اهواز
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، ظهر امروز در نشست شورای پژوهش و فناوری خوزستان با محوریت برنامه‌ریزی برای هفته پژوهش مقرر شد نمایشگاه هفته پژوهش از ۲۳ آذر ماه به مدت سه روز در اهواز برگزار شود.
استاندار خوزستان در این نشست با تاکید بر انتخاب بهترین گزینه به عنوان مکان نمایشگاه، گفت: برای برگزاری نمایشگاه محلی باید انتخاب شود که امکان تردد با وسایل عمومی فراهم باشد تا زمینه حضور حداکثری مردم، دانش آموزان و دانشجویان فراهم شود و سالن ورزشی ۱۳ آبان برای این منظور بررسی می‌شود.
سید جعفر حجازی در مورد برگزاری هفته پژوهش در شهرستان‌ها اظهار داشت: هر کدام از دانشگاه‌های استان متولی برگزاری هفته پژوهش در چند شهرستان تعیین شدند از جمله در دزفول و بهبهان دانشگاه علوم پزشکی، در شوش، اندیمشک و رامهرمز اداره کل آموزش و پرورش استان، شوش‌ر، ماهشهر، امیدیه و مسجدسلیمان دانشگاه آزاد و آبادان و خرمشهر دانشگاه علوم و فنون دریایی متولی برگزاری هفته پژوهش هستند.
وی ضرورت حضور دستگاه‌های اجرایی و ارائه طرح‌های کاربردی را یادآور شد و افزود: ۵۸ طرح تحقیقاتی خوزستان که در نمایشگاه علم و عمل ارائه شده بود نیز در نمایشگاه پژوهش ارائه شود.

* برگزاری تورهای دانش آموزی در هفته پژوهش
رئیس شورای پژوهش استان از برگزاری تورهای علمی دانش آموزی از مراکز و موسسات تحقیقاتی و تاسیسات مهم استان خبر داد و از دستگاه‌های اجرایی استان خواست که مراکز تحقیقاتی و اماکنی را که امکان بازدید دانش‌آموزان را داشته باشند اعم از نیروگاه‌ها و سد‌ها به دبیرخانه شورای پژوهش معرفی کنند.
وی بازدید از این اماکن را در پرورش روحیه خودباوری دانش‌آموزان و انتخاب مسیر آینده بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: ظرف یک هفته آموزش و پرورش تفاهمنامه‌ای برای انعقاد با دستگاه‌های اجرایی تدوین و استانداری خوزستان نیز وسیله ایاب و ذهاب دانش‌آموزان را دراین تور‌ها فراهم می‌کند.
حجازی همچنین با اشاره به حضور هیئت‌های خارجی در استان گفت: تمام دستگاه‌های اجرایی تا پایان امسال مکلف هستند (فیلم یا کلیپ) ۱۵ دقیقه‌ای به منظور معرفی فعالیت‌های خود تهیه کنند تا در زمان لزوم و به منظور برقراری ارتباطات تجاری، تحقیقاتی و صنعتی ارائه دهند.
در این نشست همچنین ۱۵ طرح مهم و چالشی تحقیقاتی استان به تصویب رسید.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول