اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کنگره بین‌المللی پیوست نگاری فرهنگی مطرح کرد؛

بوشهر پیشتاز در مرجعیت علمی حوزه پیوست‌نگاری فرهنگی

خبرگزاری فارس: دبیرکنگره بین المللی پیوست نگاری فرهنگی گفت: استان بوشهر به عنوان شایسته‌ترین استان در زمینه مرجعیت علمی و ایجاد کرسی آزاد اندیشی در حوزه پیوست نگاری فرهنگی است.

بوشهر پیشتاز در مرجعیت علمی حوزه پیوست‌نگاری فرهنگی
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد نصیری ظهر امروز در نشست شورای پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اظهار داشت: وجود منابع عظیم نفت و گاز، نیروگاه اتمی، بازارهای اقتصادی، مبادلات عظیم بازرگانی با کشورهای خارجی، سکونت اقوام  مختلف ایرانی و نیز اتباع کشورهای خارجی و... فرصت خوبی است تا دانشگاه‌ها و پژوهشگران استان بوشهر با طراحی پیوست‌های فرهنگی این فعالیت‌ها زمینه را برای این مرجعیت علمی فراهم کنند.
وی از تشکیل سه کنفرانس علمی در حوزه‌های بهداشت و سلامت، فناوری اطلاعات و شهرک‌های نظامی در راستای برگزاری کنگره بزرگ پیوست نگاری فرهنگی خبر داد و ابراز امیدواری کرد: دانشگاه علوم پزشکی بوشهر میزبانی و مسئولیت برگزاری کنفرانس علمی در حوزه بهداشت و سلامت را عهده‌دار شود.
مشاور فرهنگی استاندار و مسئول مرکز راهبری مهندسی فرهنگی استان بوشهر پیامدسنجی فرهنگی در طرح‌ها و پروژه‌های صنعتی، اقتصادی و اجتماعی را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: این کار از  عمیق‌تر شدن شکاف بین رشد و توسعه در صنعت و فرهنگ جامعه، جلوگیری کرده و بستر لازم را برای برنامه‌ریزی‌های ملی و استان با ضریب موفقیت بالاتر فراهم می‌کند.
وی اضافه کرد: پیوست فرهنگی با غنا بخشی به ارزش‌های اعتقادی و اخلاقی کمک می‌کند تا جامعه‌ای توسعه ‌یافته مبتنی بر اعتقادات اسلامی شکل بگیرد به طوری که الگویی عملی و موفق برای حفظ هویت کشورهای اسلامی و ایجاد یک هویت مشترک برای مقابله با استکبار جهانی فراهم ‌شود.
نصیری یادآور شد: به منظور ایجاد بستر مناسب برای فرهنگ سلامت همه طرح‌ها و فعالیت‌های درمانی باید پیوست فرهنگی داشته باشند چرا که اقدامات درمانی اگر فاقد پیوست فرهنگی باشند ثمری ندارد.
این کارشناس مسائل اجتماعی به نمونه‌ای از عدم مدیریت فرهنگی در بحث سلامت اشاره کرد و اظهار داشت: به‌علت نبود مدیریت فرهنگ استفاده از گیاهان دارویی در سال‌های گذشته امروزه شاهد عرضه این داروها در عطاری‌های غیرمتخصص و به شکل بسیار ناپسندی هستیم در حالی که با تهیه یک پیوست اجتماعی می‌توان عرضه این گیاهان را ساماندهی کرده و نظام سلامت جامعه را ارتقا بخشید.
مسؤل مرکز راهبری مهندسی فرهنگی شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر خاطرنشان کرد: پیوست فرهنگی در حوزه سلامت سبب توجه ویژه به عوامل فرهنگی در برنامه‌های توسعه سلامت شده که نتیجه آن کاهش هزینه‌های این بخش و نیز توسعه ضریب نفوذ این برنامه‌ها می‌شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز توانمندی علمی و موفقیت‌های این دانشگاه در حوزه مطالعات پژوهشی را یادآور شد  و اظهار داشت: این دانشگاه با همه توان، تجربه و پشتوانه علمی و عملی خود آمادگی دارد با همکاری مرکز راهبری مهندسی فرهنگی استان بوشهر در راستای تحقق  اهداف کنگره پیوست نگاری فرهنگی مبنی بر مرجعیت علمی استان در حوزه پیوست نگاری فرهنگی گام بردارد.
غلامرضا حیدری فضای حاکم بر دانشگاه علوم پزشکی را علمی، دانش پژوهانه و بسیار خوب توصیف کرد و از علاقمندی هیئت علمی دانشگاه به مشارکت در مباحث پژوهشی به‌عنوان نقطه قوت این دانشگاه نام برد و خواستار اولویت دادن به بخش سلامت و درمان در کنگره پیوست نگاری فرهنگی شد و تصریح کرد: اینکه مردم یک منطقه چگونه می‌اندیشند تا سالم بمانند برگرفته از فرهنگ آن منطقه است که نشاندهنده ارتباط مستقیم فرهنگ و سلامت است.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول