اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار همدان:

مصوبه فرهنگی در شهرداری‌ها نداریم

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی اجتماعی فرماندار همدان گفت: شهرداری‌ها به عنوان سازمان‌های فرهنگی، هنری و گردشگری موظف هستند تا در باب فعالیت‌های فرهنگی اقدام کنند اما شاهدیم که در خصوص فرهنگ مصوبه‌ای ندارند.

مصوبه فرهنگی در شهرداری‌ها نداریم
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان احسان قنبری پیش از ظهر امروز در نخستین اجلاس رؤسای کمیسیون‌های فرهنگی و اجتماعی شوراهای اسلامی شهرستان‌های استان همدان اظهار داشت: با تخصیص اعتبارات فرهنگی خوب به شهرداری‌ها می‌توان کارهای فرهنگی مناسبی انجام داد اما به دلیل مشکلات اعتباری موجود در شهرداری‌ها این کار به کندی صورت می‌گیرد.
وی افزود: شهرداری‌ها به عنوان سازمان‌های فرهنگی، هنری و گردشگری موظف هستند تا در باب فعالیت‌های فرهنگی اقدام کنند اما شاهدیم که در خصوص فرهنگ مصوبه‌ای نداریم و اگر هم باشد به صورت سلیقه‌ای با آن برخورد می‌کنیم.
معاون سیاسی اجتماعی فرماندار همدان خاطرنشان کرد: اولویت نخست برای دستیابی به ارتقای فرهنگ حضور کارشناسان فرهنگی در شهرداری‌هاست که متأسفانه در این باره با کمبود مواجه هستیم.
وی بیان کرد: از آنجا که آموزش و پرورش اجرا کننده امور فرهنگ در کشور است طی سنوات گذشته توانستیم همکاری خوبی را در خصوص آموزش شهروندی دانش‌آموزان داشته باشیم.
قنبری ادامه داد: بررسی‌ها نمایانگر این واقعیت است که کودکان زیر هفت‌سال از توان آموزش و یادگیری بالاتری برخوردارند و در همین راستا بر آن شدیم تا آموزش‌های شهروندی را به سمت پیش‌دبستانی سوق داده و آن را نهادینه کنیم.
وی اذعان کرد: سال گذشته موفق شدیم برای 7 هزار دانش‌آموز سال اول راهنمایی کلاس‌های آموزش شهروندی، فضای‌سبز، بازیافت زباله، جمع‌آوری زباله و اتوبوس‌رانی را برگزار کنیم.
معاون سیاسی اجتماعی فرماندار همدان تصریح کرد: امسال نیز قرار است با همکاری مراکز پیش‌دبستانی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کلاس‌های آموزشی را برای کودکان زیر هفت‌ سال برگزار کنیم.
وی افزود: فعالیت‌های فرهنگی معمولاً با رویکرد موجی و معرفتی در جامعه ایجاد می‌شوند و باید به سمتی حرکت کنیم که فعالیت‌های ماندگار و اثر بخش در سطح جامعه جاری شود.
قنبری در پایان در خصوص ایجاد نگرش فرهنگی در مسئولان سازمان همیاری شهرداری‌ها اظهار کرد: شهرداران منتخب باید به مسائل فرهنگی موجود اذعان کافی داشته باشند و این امر به عنوان یکی از فاکتورهای انتخاب شهرداران مدنظر قرار گیرد.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول