اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی زنجان اعلام کرد:

برگزاری 17 عنوان برنامه بسیج دانش‌آموزی زنجان

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان زنجان برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی را در آستانه این هفته، اعلام کرد.

برگزاری 17 عنوان برنامه بسیج دانش‌آموزی زنجان
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علیرضا مولایی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با گرامیداشت 36 یاد و خاطره  هزار شهید دانش‌آموز و 4 هزار شهید فرهنگی کشور، اظهار داشت: با جاری شدن خون شهدای انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس، درخت تنومند انقلاب تنومند‌تر شده است.
وی با اشاره به سالروز شهادت دانش‌آموزان شهید کشور از جمله محمد حسین فهمیده، محمدرضا شمس و مرحمت والا زاده و شهیده 12 ساله انقلاب اسلامی تصریح کرد: هشتم آبان ماه سالروز شهادت شهید محمد حسین فهمیده به نام روز بسیج دانش‌آموزی و روز نوجوان نام‌گذاری شده است تا یاد و نامی از شهیدان دانش‌آموز در جامعه به یادگار بماند.
رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان استان زنجان ادامه داد: در سال جاری در سالروز شهادت محمد حسین فهمیده و هفته بسیج دانش‌آموزی، برنامه‌های مختلفی از سوی سازمان بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان استان زنجان از هفتم تا 13 آبان ماه سال جاری برگزار می‌شود.
وی افزود: برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی در 14 منطقه آموزش و پرورش، 15 حوزه مقاومت بسیج، 15 کانون بسیج فرهنگی در یک هزار و 5 مدرسه استان زنجان برگزار می‌شود.
مولایی با بیان اینکه شعار هفته بسیج دانش‌آموزی در سال جاری دانش‌آموز بسیجی تجلی اراده، دانایی و ولایت مداری است، خاطرنشان کرد: 17 عنوان برنامه در این هفته از سوی سازمان بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان استان زنجان اجرا می‌شود.
وی تجدید پیمان و میثاق 8 هزار دانش‌آموز بسیجی با شهدای انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس در یادمان شلمچه را از برنامه‌های ویژه این هفته برشمرد و گفت: در این مراسم که دانش‌آموزان مقطع دوم متوسطه در مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس حضور دارند با شهدا و آرمان‌های شهدای دانش‌آموز تجدید میثاق می‌کنند.
رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان استان زنجان دیدار با ائمه جمعه 12 شهر استان زنجان در راستای استفاده از توصیه‌های اخلاقی و نصایح ائمه جمعه، حضور در نماز جمعه این هفته با علائم مخصوص و به صورت سازمان یافته از دیگر برنامه‌های بسیج دانش‌آموزی برشمرد و یادآور شد: اجرای طرح صالحین از شنبه هشتم آبان ماه سال جاری آغاز و 633 حلقه معرفتی که از ابتدای سال جاری دراستان تشکیل شده است، رسما آغاز به کار می‌کند.
وی از برگزاری یادواره‌های مختلف شهدا به ویژه شهدای دانش‌آموز در هفت شهرستان استان خبر داد و بیان کرد: در 960 مدرسه استان مسابقات قرآنی در رشته‌های قرائت، حفظ، درک مفاهیم و عترت برگزار می‌شود.
مولایی دیدار فرهنگیان و دانش‌آموزان را از خانواده‌های شهدای دانش‌آموز و ایثارگرانی که در دوران دفاع مقدس دانش‌آموز بودند در هفته بسیج دانش‌آموزی خبر داد و گفت: در همین راستا با حضور استاندار زنجان از خانواده سه شهید دانش‌آموز در زنجان دیدار کرد.
وی متذکر شد: مسابقه نشریه دیواری با عنوان سال جهاد اقتصادی در 960 مدرسه استان زنجان در هفته بسیج دانش‌آموزی برگزار می‌شود.
رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان استان زنجان راه‌اندازی انجمن‌های علمی را در مدارس مقطع راهنمایی و متوسطه از دیگر برنامه‌های استان اعلام کرد و افزود: در هر شهرستان یک پایگاه علمی در این هفته راه‌اندازی می‌شود.
وی ادامه داد: دیدار نخبگان علمی و قرآنی را با فرمانداران شهرستان‌های مختلف استان، تجلیل از 30 دانش‌آموز برتر مشارکت کننده در طرح هجرت سه توسط بسیج سازندگی و حضور دانش‌آموزان به همراه معلمان در گلزار شهدا به ویژه شهدای دانش‌آموز و قرائت فاتحه و تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا از برنامه‌های این هفته محسوب می‌شود.
مولایی از برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی و ورزشی در هفته بسیج دانش‌آموزی خبر داد و یادآور شد: هر دانش‌آموز به نیت و نمایندگی یک شهید دانش‌آموز در این مسابقات شرکت می‌کند.
وی گفت: برگزاری مراسم کوهپیمایی ویژه دانش‌آموزان مقطع متوسطه، حضور در راهپیمایی روز 13 آبان به صورت سازمان یافته و برگزاری مسابقه در بین کانون‌های بسیج و فرهنگیان با موضوع آمریکا شیطان بزرگ و دشمن کودکان با حضور دانش‌آموزان مقطع ابتدایی را از دیگر برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی است.
رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان استان زنجان خاطرنشان کرد: برگزاری مسابقه وبلاگ نویسی و برگزاری دوره آموزشی معلمان آمادگی دفاعی با حضور 565 معلم که دارای ابلاغ رسمی از سازمان آموزش و پرورش هستند را از دیگر برنامه‌های استان زنجان در هفته بسیج دانش‌آموزی اعلام کرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: روز 13 آبان، یادآور حوادث مهمی است که در شکل‌گیری انقلاب اسلامی و بیرون راندن مظهر استکبار یعنی آمریکا از ایران نقش اساسی داشتند.
مولایی با بیان اینکه باید مراسم امسال بسیار با شکوه‌تر از سال‌های گذشته برگزار شود، گفت: دانش‌آموزان در این روز انزجار خود را از استکبار جهانی بیان می‌کنند.
وی بیان داشت: برنامه‌ریزی‌های مطلوبی برای برگزاری مراسم روز ملی مبارزه با استکبار جهانی انجام شده است.
رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان استان زنجان گفت: امسال حساسیت ویژه‌ای بر برپایی با شکوه این مراسم نسبت به سال‌های گذشته وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه باید زمینه حضور گسترده دانش‌آموزان برای اعلام انزجار از استکبار جهانی در مراسم راهپیمایی روز 13 آبان فراهم شود، گفت: دانش‌آموزان با حضور گسترده خود با شهیدان تجدید پیمان می‌کنند.
مولایی با اینکه در سال‌های گذشته شاهد برگزاری بسیار خوب مراسم روز 13 آبان با حضور دانش‌آموزان بودیم، گفت: امسال برنامه‌های نو و جدیدی که رویکرد بیداری اسلامی نیز دارد برای این روز در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به اینکه امروز مبارزه با استکبار جهانی یک وظیفه ملی است، گفت: حضور با شکوه در مراسم راهپیمایی روز 13 آبان در واقع نوعی وظیفه شرعی است.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول