اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج کارگری خبر داد:

تشکیل شورای عالی اقشار بسیج کارگری در کشور

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بسیج کارگری از تشکیل شورای عالی اقشار در کشور خبر داد.

تشکیل شورای عالی اقشار بسیج کارگری در کشور
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، علیرضا لایق حقیقی در نشست اعضای شورای سیاست‌گذاری بسیج کارگری گیلان هدف سازمان بسیج را اسلامی کردن جامعه اسلامی ایران عنوان کرد و اظهار داشت: مقام معظم رهبری فرماندهی بسیج را به عهده دارند.
وی از تشکیل شورای عالی اقشار بسیج کارگری در کشور خبر داد و افزود: وظایف و ماموریت این شورا در بعد راهبردی دیده شده است.
لایق حقیقی با اشاره به اینکه شورای عالی اقشار در استان‌های کشور تشکیل می‌شود، تصریح کرد: این شورا اتاق فکر و فرماندهی بسیج اقشار را به عهده دارد.
رئیس سازمان بسیج کارگری تبیین سالانه سیاست‌های کلان را از وظایف شورای عالی اقشار در استان‌ها خواند و گفت: از نخبگان و صاحبان فن باید در تبیین سیاست‌ها استفاده شود.
وی به ایستادگی انقلاب اسلامی پس از گذشت 32 سال در مقابل تفکر غرب اشاره کرد و بیان داشت: انقلاب اسلامی با تفکر توحیدی به میدان آمده و قدرت نظامی غرب نتوانسته است با آن مقابله کند.
لایق حقیقی با تاکید براینکه دنیا فهمیده است که قدرت نظامی در مقابل نظام اسلامی کاربرد ندارد، خاطرنشان کرد: دنیا جمهوری اسلامی ایران را با تفکر دینی می‌شناسد که وارد عرصه علمی شده و با سرعت جلو می‌رود.
رئیس سازمان بسیج کارگری تولید علم در ایران را بیش از 11.5 برابر استاندارد جهانی ذکر کرد و بیان داشت: در زمینه علمی در دنیا انحصارشکنی کردیم.
وی با اشاره به بیداری اسلامی در منطقه و قیام مردمی در غرب، متذکر شد: چینش سیاسی استکبار در جهان به‌هم خورده است و باید هزینه بسیاری انجام دهد تا بتوانند وضعیت حاضر را مدیریت کند.
لایق حقیقی به نامگذاری سال جهاد اقتصادی از طرف مقام معظم رهبری اشاره کرد و اذعان داشت: جهاد اقتصادی به معنای تولید ثروت برای رضای خداوند است.
رئیس سازمان بسیج کارگری با بیان اینکه روند نابودی شرک جهانی آغاز شده است، افزود: بنیان‌های اقتصادی سرمایه‌داری در جهان پس از شش ماه از اعلام مقام معظم رهبری با عنوان جهاد اقتصادی به لرزه افتاده است.
وی ادامه داد: مردم هر جا وارد عرصه شدند امور به سرعت پیش رفته و مشکلات برطرف شده است.
لایق حقیقی بر مهندسی فرهنگی کار توسط بسیجیان تاکید کرد و اظهار داشت: فرهنگ کار زمانی اتفاق می‌افتد که اندیشه بسیجی فرهنگ کار تبیین شود.
رئیس سازمان بسیج کارگری حضور مردم در صحنه اقتصادی را از انتظارهای مقام معظم رهبری دانست و تصریح کرد: مراجع و اساتید در عرصه اقتصادی الگو تعریف کنند.
وی با بیان اینکه در عرصه اقتصادی باید تولید علم صورت گیرد، گفت: بسیج با تمام توان آماده کمک به دولت است و از ارکان نظام حمایت می‌کند.
لایق حقیقی ظرفیت نظام اسلامی را عظیم توصیف کرد و بیان داشت: تشویق بسیج را کمک به کارفرمایان می‌دانیم.
رئیس سازمان بسیج کارگری گیلان نیز در این جلسه گفت: توسعه کمی رده‌های کارگری در بخش صنعت و تولید مد نظر این سازمان است.
مجید جوینده با اشاره به اصل 44 قانون اساسی، افزود: گام‌هایی برای توسعه کیفی در تعامل با کارگران برداشته شده است.
وی ساماندهی رده‌های حوزه مقاومت را جزو اهداف پنج ساله سازمان بسیج کارگری ذکر کرد و بیان داشت: 80 درصد ساماندهی رده‌های بسیج کارگری تا سال 94 در استان انجام می‌شود.
رئیس سازمان بسیج کارگری گیلان ترویج فرهنگ دینی را یکی از راهبردهای این سازمان اعلام کرد و ابراز داشت: این امر به منظور نهادینه کردن فرهنگ مسئولیت‌پذیری با استفاده از بسیج جامعه کارگری صورت می‌گیرد.
جوینده توسعه سامانه فرهنگی و ساختار سازمانی بسیج در جامعه کارگری و توسعه و تقویت کارآمدی این قشر در تولیدات اقتصادی و کارگاهی با بهره‌گیری از فرهنگ بسیج و همچنین ایجاد خودباوری، خوداتکایی و خودکفایی در عرصه تولید و صنعت را از جمله راهبردهای سازمان بسیج کارگری برشمرد.
وی به تدوین کارگروه‌هایی در بسیج کارگری اشاره کرد و اظهار داشت: کارگروه‌های ارتقای کیفیت تولید و صالحان که به بحث توسعه کمی و کیفی و نیز مهندسی فرهنگی سازمان بسیج کارگری توجه دارد، تشکیل شده است.
جوینده کارگروه‌های ولایتمداری، ایثار و وجدان کاری، ساختار و سازمان حوزه و پایگاه مقاومت، ارتقای دانش فنی و علمی، صرفه‌جویی و کاهش قیمت تمام شده کالای داخلی، پدافند غیرعامل با هدف ایمنی و پیشگیری از حوادث غیرمترقبه، بسیج کارگری و چگونگی کمک‌رسانی به دولت در جهاد اقتصادی، نقش بسیج کارگری و کارآفرینی در تحقق جهاد اقتصادی، خودباوری و بهره‌وری را از کارگروه‌های سازمان بسیج کارگری گیلان عنوان کرد.
رئیس سازمان بسیج کارگری گیلان اذعان داشت: این کارگروه‌ها در راستای اهداف بسیج کارگری در سطح کشور و شمولیت ایفای نقش بسیج در جامعه صنعت و تولید پایه‌های مناسبی هستند و برای حرکت روبه جلو با توجه به اهداف بسیج کارگری ایفای نقش می‌کنند.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول