اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج کارگری:

ساختار سازمان بسیج کارگری تغییر کرد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بسیج کارگری گفت: تمام ساختار سازمانی بسیج کارگری تغییر پیدا کرده و این امر با رویکردهای مقام معظم رهبری انجام شده است.

ساختار سازمان بسیج کارگری تغییر کرد
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، علیرضا لایق حقیقی عصر امروز در کارگاه آموزشی شجره طیبه صالحین بسیج کارگری گیلان به نامگذاری سال جهاد اقتصادی توسط مقام معظم رهبری اشاره کرد و اظهار داشت: مقام معظم رهبری تولید ثروت و تلاش برای کسب رضای خداوند را کنار همدیگر قرار دادند.
وی جهاد اقتصادی در اسلام را بسیار ارزشمند عنوان کرد و افزود: این حرکت مقام معظم رهبری تیر خلاص به تمام جبهه استکبار، سرمایه‌داری و لیبرالیسم جهانی است.
لایق حقیقی با اشاره به نهضت وال‌استریت در غرب، تصریح کرد: نهضت 99 درصد علیه یک درصد مقابل لیبرالیسم در حال حاضر اتفاق افتاده است.
رئیس سازمان بسیج کارگری این نهاد را سنگردار تلاش اقتصادی خواند و ابراز داشت: بسیج کارگری سنگردار جبهه کارگر و سرمایه‌دار در عرصه اقتصادی است.
وی بسیج را بزرگ‌ترین تشویق برای سرمایه‌گذاران نامید و گفت: بسیج انعطاف‌پذیرترین نیرو در مقابل اوامر رهبری است.
لایق حقیقی بسیج را تابع محض ولایت معرفی کرد و بیان داشت: بسیج موتور محرکه جهاد اقتصادی است.
رئیس سازمان بسیج کارگری هدف این نهاد را کمک به دولت به منظور اسلامی کردن محیط صنعت در کشور برشمرد و خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ دینی برای رفتارسازی در جامعه کارگری یکی از راهبردهای سازمان بسیج کارگری است.
وی نهادینه کردن فرهنگ مسئولیت‌پذیری با استفاده از بسیج در جامعه کارگری را از راهبردهای سازمان بسیج کارگری ذکر کرد و اذعان داشت: توسعه سامانه فرهنگی و ساختار سازمانی بسیج در جامعه کارگری از جمله اهداف این نهاد است.
لایق حقیقی با تاکید براینکه ساختار سازمانی بسیج کارگری تغییر می‌کند، متذکر شد: تمام ساختار سازمانی بسیج کارگری تغییر پیدا کرده و این امر با رویکردهای مقام معظم رهبری انجام شده است.
رئیس سازمان بسیج کارگری به تعریف 5 نوع پایگاه در این نهاد اشاره کرد و افزود: کارگران بسیجی در گروه‌های 20 تا 250 نفری تعریف می‌شوند.
وی، وجدان‌کاری و فرهنگ اسلامی، ارتقای کیفیت، صرفه‌جویی و مبارزه با حوادث غیرمترقبه را از جمله این گروه‌ها دانست و تصریح کرد: گروه‌های تخصصی در ساختار جدید سازمان بسیج کارگری تعریف شدند و کارفرمایان مشوق آن هستند.
لایق حقیقی آموزش، تحلیل و بررسی، فرهنگی اجتماعی، منابع انسانی و بسیج را از ارکان سازمان بسیج کارگری عنوان کرد و اظهار داشت: نخستین کتاب موانع توسعه در فرهنگ کار تا پایان هفته بسیج سال جاری به قلم آقای ابیانه منتشر می‌شود.
رئیس سازمان بسیج کارگری با بیان اینکه کتاب دوم نیز در حال آماده‌سازی برای انتشار است، خاطرنشان کرد: تقویت و توسعه کارآمدی قشر در تولیدات اقتصادی با بهره‌گیری از فرهنگ بسیج، ایجاد خودباوری، خوداتکایی و خودکفایی در عرصه تولید و صنعت، افزایش کیفیت تولید و بالا بردن بهره‌وری و همچنین اصلاح الگوی مصرف، توسعه و تقویت فرهنگ استفاده از تولیدات داخلی از دیگر راهبردهای سازمان بسیج کارگری است.
وی جامعه‌ای که تولید ثروت آن از راه عقل و اندیشه باشد را پویا خواند و گفت: بسیج در این زمینه می‌تواند نقش ایفا کند.
لایق حقیقی به نقش‌آفرینی سازمان بسیج کارگری اشاره کرد و ابراز داشت: کمک به دولت به منظور ارتقای کیفی و کمی تولید در برنامه پنجم توسعه در عرصه تولید و صنعت، کمک به دولت در ارتقای خوداتکایی و نفی وابستگی در عرصه تولید و صنعت، تقویت و توسعه وجدان‌کاری، ایجاد فضای رشد، بالندگی، خلاقیت و ابتکار به میزان 25 درصد نسبت به وضع موجود بسیج در عرصه‌های تولید و صنعت از جمله این نقش‌آفرینی است.
رئیس سازمان بسیج کارگری توسعه شایسته‌سالاری و حرفه‌ای، محور کردن فضای کار و تلاش در عرصه‌های تولید و صنعت، توسعه پدافند غیرعامل در عرصه تولید و صنعت، توسعه کارآفرینی و آموزش مهارت‌های زندگی در سطح بسیج به میزان 35 درصد نسبت به وضع موجود و توسعه و تعمیق بصیرت، ولایتمداری و تعهد کارگران بسیجی شاغل در عرصه‌های تولید به میزان 50 درصد را از دیگر نقش‌آفرینی سازمان بسیج کارگری عنوان کرد.
وی 50 درصد اختراع‌ها در استان‌های مختلف کشور را مربوط به بسیجیان دانست و یادآور شد: بسیج بزرگ‌ترین تشکل مردم‌نهاد کشور است.
لایق حقیقی توسعه حراست از منابع و ثروت ملی در عرصه کار، تلاش و صنعت را از نقش‌آفرینی سازمان بسیج کارگری توصیف کرد و افزود: کمک به توسعه مبارزه جدی و همه‌جانبه با مواد مخدر در فضای کارگری و کاهش حداقلی به میزان 50 درصد، از نقش‌آفرینی‌های سازمان بسیج کارگری در برنامه پنجم توسعه کشور است.
رئیس سازمان بسیج کارگری به راه‌اندازی و توسعه بانک اطلاعات جامع در تمام رده‌های کارگری به منظور افزایش و ارتقای تعامل و ارتباط مستمر سازمانی با فضای کار و صنعت اشاره کرد و اذعان داشت: جهت‌گیری مناسب در عرصه چاپ و نشر کتاب در 10 عنوان به منظور ایجاد فضای مناسب برای ترویج فرهنگ کار، وجدان کار، انضباط اجتماعی، نوآوری ابتکار، شکوفایی صنعتی و ترویج فرهنگ ایثار از جمله برنامه‌های این سازمان است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول