اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل جوانان استان سمنان:

15 هزار سمنانی زیرپوشش سمن‏ها هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل جوانان استان سمنان، جمعیت زیرپوشش سازمان‏های مردم نهاد استان سمنان را 15 هزار نفر اعلام کرد.

15 هزار سمنانی زیرپوشش سمن‏ها هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، همت هادیان پیش از ظهر امروز در گفت‏و‏گو با خبرنگاران در سالن اجتماعات اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان، با اشاره به شکل‏گیری اداره کل ورزش و جوانان در استان‏ها اظهار داشت: هم‏اکنون فعالیت‏‏های مشترکی در زمینه‏های ورزش و جوانان در استان سمنان صورت می‏گیرد و با توجه به اینکه ممکن بود با این ادغام، امور جوانان در حاشیه قرار گیرد و ورزش پرتلاطم و پرحاشیه بیشتر مدنظر باشد، اولویت‏ها بر این گذاشته شده است که همواره همه فعالیت‏ها با محوریت جوانان آغاز شود.
هادیان ادامه داد: از حدود یک ماه گذشته، برنامه‏ها در حوزه جوانان با قوت در استان سمنان آغاز و نشست‏های متعددی با تشکل‏ها و نمایندگان سازمان‏های مردم نهاد این استان برگزار شده و نشست‏‏های تخصصی نیز به راه افتاده است.
وی همچنین با اشاره به فرا رسیدن هفته ازدواج، از تدارک برنامه‏های مختلف برای این هفته خبر داد و گفت: آیین تقدیر از فعالان ازدواج و زوج‏هایی که مهریه آنها تنها 14 سکه بهار آزادی است، روز شنبه در سالن شهید مطهری سمنان برگزار می‏شود.
مدیرکل جوانان استان سمنان ادامه داد: برآورد می‏شود از مجموع جمعیت استان سمنان، 37 درصد را جوانان تشکیل دهند؛ البته اطلاق ما به جوانان، افراد بین 14 تا 29 سال است.
هادیان ادامه داد: از مجموع این تعداد، 75 درصد را جوانان شهری و 25 درصد را روستائیان تشکیل می‏دهند که ترکیب جمعیتی آنها، 52 درصد شامل آقایان و 48 درصد بانوان است.
وی همچنین با بیان اینکه 41 سازمان مردم نهاد جوانان در استان سمنان فعالیت دارند، افزود: از این تعداد، 37 سازمان شهری و چهار سازمان مردم نهاد روستایی هستند.
مدیرکل جوانان استان سمنان توزیع شهرستانی سازمان‏های مردم نهاد را نیز اعلام کرد و گفت: 25 سمن در سمنان، هشت سمن در دامغان، پنج سمن در شاهرود، دو سمن در گرمسار و یک سمن در مهدیشهر فعالیت دارند.
هادیان جمعیت زیرپوشش سازمان‏های مردم نهاد استان سمنان را 15 هزار نفر اعلام کرد و گفت: موضوع فعالیت این سازمان‏ها، بیشتر امور اعتقادی، مذهبی، فرهنگی، اجتماعی، علمی و ورزشی است.
وی با اشاره به تدوین برنامه‏های 12 گانه برای فعالیت در حوزه جوانان گفت: بخشی از این برنامه‏ها برای اجرا در حال واگذاری به دستگاه‏های اجرایی مرتبط است.
مدیرکل جوانان استان سمنان توانمندسازی نسل جوان، ارتقای هویت جوانان، سازمان‏های مسکن، اشتغال، اوقات فراغت، ازدواج، آسیب‏های اجتماعی، مهارت‏های زندگی، شکاف بین نسلی، جوان‏گرایی و جوان‏یاوری را از اهم برنامه‏هایی دانست که در وزارت ورزش و جوانان پیگیری می‏شود.
هادیان با بیان اینکه تا امروز برنامه‏های خوبی در این زمینه طراحی و اجرا شده است، گفت: بخش عظمی از اقشار مختلف ورزشی را نیز جوانان تشکیل می‏دهند و به همین خاطر فعالیت‏ها در این حوزه مکمل یکدیگر است.
وی ادامه داد: ساختار اداره کل ورزش و جوانان در استان‏ها نوز ابلاغ نشده است؛ اما فعالیت‏ها با قوت پیگیری می‏شود.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول