اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

انتقاد استاندار اردبیل از عملکرد کارگروه پسماند

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل از عملکرد ضعیف کارگروه پسماند این استان انتقاد کرد.

انتقاد استاندار اردبیل از عملکرد کارگروه پسماند
سید حسین صابری در حاشیه جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: حمل و دفن بهداشتی زباله‌ها ضرورتی انکارناپذیر است که باید با در نظر گرفتن شرایط دفن زباله که در عین پیچیدگی آسان است، در عمق 30 متری به دور از آب‌های زیرزمینی انجام شود تا تراشه‌هایی به عمق دو متر زده شود و دفن زباله، بهداشتی و به دور از خطرات احتمالی انجام شود.
وی به توان برخی از کشورها در تولید انرژی از زباله اشاره کرد و افزود: ما نیز با یک سرمایه‌گذار به توافق رسیده‌ایم تا زباله‌های اردبیل که حدود 450 تن است تفکیک شده و در قالب کارخانه کمپوست به فرآورده‌های مورد نیاز تبدیل شود.
این مسئول بیان داشت: حتی این کارخانه را می‌توان به گونه‌ای احداث کرد تا زباله شهرهای اطراف اردبیل در این کارخانه بازیافت و هم زمینه اشتغال برخی بیکاران فراهم شود و هم برای استان اردبیل درآمدزایی داشته باشد.
استاندار اردبیل ادامه داد: باید در این کار مراقب بود تا دفن زباله‌ها به آب‌های زیرزمینی به ویژه آب شرب بهداشتی و معدنی آلودگی وارد نکند چرا که اگر این کار انجام شود بسیار خطرناک خواهد بود.
صابری ضرورت تشویق و ترغیب تولید‌کنندگان قند حبه‌ای سالم را یادآور شد و گفت: این کار سبب رقابت در تولید و پایین ‌آمدن قیمت می‌شود تا افراد جامعه از واحدهای تولیدی سالم قند مورد نیاز خود را تهیه کنند.
استاندار اردبیل سد معبر شهرستان سرعین و برخی دیگر از شهرها را نیز یادآور شد و ابراز داشت: هر چند امسال به گونه‌ای رفتار شد که نوش‌داروی بعد از مرگ سهراب در ذهن‌ها تداعی شد اما از هم اکنون به شهردار و فرماندار سرعین توصیه می‌کنیم پیشگیری‌های لازم را برای رفع این معضل و مقابله با سد معبر کنندگان انجام دهند.
این مسئول ادامه داد: اگر پنج میلیون گردشگر حاضر در سرعین یک تبلیغ منفی از این شهر داشته باشند نه تنها از تعداد مسافران و گردشگران کاسته می‌شود بلکه به منافع دراز مدت شهری با نگاه به منافع زودگذر، لطمه‌ وارد می‌شود که نباید به چنین مصلحت‌اندیشی میدان عمل داد.
وی گفت: برخی از صاحبان مغازه‌ها تمام یا نیمی از پیاده‌رو را با بیرون کشیدن اجناس خود اشغال کرده‌اند به طوری که گاه مغازه آنها خالی از جنس است، در حالی که با یک فرهنگ‌سازی و تشکیل جلسات با صنوف و بازاریان می‌توان از این کار جلوگیری کرد.
استاندار اردبیل در پایان اظهار داشت: تا ایام عید و تعطیلات نوروزی، شهرداری و فرمانداری باید در کنار برطرف کردن مشکل سد معبر، فاضلاب شهری سرعین را نیز تعیین تکلیف کنند زیرا هرگونه کوتاهی و قصور در این زمینه نابخشودنی است.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول