اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار ایرانشهر خبر داد:

واگذاری جمع‌آوری پسماندهای شهری‌ به بخش خصوصی

خبرگزاری فارس: شهردار ایرانشهر گفت: جمع‌آوری پسماندهای شهری در ایرانشهر به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

واگذاری جمع‌آوری پسماندهای شهری‌ به بخش خصوصی
نعیم پناه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: مضرات و مشکلات ناشی از عدم کنترل زباله شهری می‌تواند به افزایش بیماری‌ها در جامعه منجر شود که این مسئله بخش عظیمی از دغدغه معاونت خدمات شهری شهرداری را به خود اختصاص داده است.
وی افزود: زباله‌ها، به ویژه پسماندهای شهری در صورت عدم مدیریت و کنترل آن مشکلات فراوانی به وجود می‌آورد.
شهردار ایرانشهر ادامه داد: روزانه 140 تن زباله از سطح شهر و حومه جمع‌آوری می‌شود که بخش آسیب‌پذیر آن زمانی است که به صورت غیر اصولی توسط برخی افراد جامعه به واسطه عدم آگاهی از عواقب آن در کنار خیابان یا کوچه‌ها جمع می‌شود.
پناه خاطرنشان کرد: وجود مواد غذایی و رطوبت حاصل از آن، محلی مناسب برای تکثیر و رشد سریع حشرات و موجودات موذی است که برای مقابله با آن باید راهکارهای مختلفی اتخاذ شود.
وی بیان کرد: همچنین انتشار آلودگی یا انتقال بسیاری از بیماری‌های مهلک در جامعه ما موجب شده که کشور ما در ردیف مصرف‌کننده اصلی داروها به شمار آمده و آلودگی شیمیایی بر آلودگی‌های محیط ما اضافه شود.
شهردار ایرانشهر در ادامه به برنامه‌های آینده شهرداری ایرانشهر اشاره کرد و گفت: مشکل اساسی در زمینه جمع‌آوری زباله در شهر مربوط به دوره‌گردها و فعالان غیر رسمی جدا‌سازی و بازیافت پسماند‌ها می‌شود که در هنگام جمع‌آوری مواد مورد لزوم خود، محتویات داخل سطل زباله را پراکنده و رها می‌کنند که باید اقدامی برای ساماندهی این گونه افراد انجام شود.
پناه افزود: افزایش و جانمایی مخازن زباله در شهر، پیگیری کارخانه بازیافت زباله در شهر ایرانشهر، برگزاری دوره‌های آموزشی در زمینه معرفی شیوه‌های نوین مدیریت پسماند، اصلاح و بهبود ساختار محل دفن بهداشتی پسماندهای عادی و همچنین دفن اصولی زباله‌های بیمارستانی و تأمین و توسعه مالی سازمان و تجهیزات مکانیزه مورد نیاز سازمان از دیگر برنامه‌های شهرداری در سال‌ جاری است.
وی تصریح کرد: پسماندهای عادی 70 درصد، پسماندهای پزشکی پنج درصد، پسماندهای ویژه پنج درصد و پسماندهای کشاورزی 20 درصد، ترکیب جمع‌آوری زباله‌های شهری را تشکیل می‌دهند.
شهردار ایرانشهر اضافه کرد: بالغ بر 25 میلیارد ریال سالانه برای جمع‌آوری، دفع زباله و پسماندهای شهری هزینه می‌شود.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول