اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک:

طرح تفکیک پسماند از مبدا در اراک به اجرا درآمد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک از به اجرا در آمدن طرح تفکیک پسماند از مبدا در برخی از نقاط شهر اراک خبر داد.

طرح تفکیک پسماند از مبدا در اراک به اجرا درآمد
‌محمود حسنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: طرح تفکیک پسماند از مبدا از 16 مهر ماه در برخی از مناطق یک و دو شهرداری اراک از جمله شهرک شهید بهشتی فاز یک و دو، کوی صنعتی، خیابان شهید شیرودی، خیابان شهید رجایی، خیابان شهید بهشتی، 22 بهمن، امام موسی صدر  و کوی رضوی و... به اجرا درآمده است.
وی با اشاره به اینکه  27 هزار و 878 خانوار در شهر اراک معادل 24 درصد کل خانوارها زیر پوشش  این طرح قرار گرفتند، تصریح کرد: این میزان خانوار شامل 111 هزار و 511 نفر از شهروندان اراکی است.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک با بیان اینکه میانگین ماهانه تولید پسماند در این مناطق دو میلیون و 66 هزار کیلو است، بیان داشت: با اجرای طرح تفکیک پسماند از مبدا 18 درصد از پسماند خشک تفکیک خواهند شد.
حسنی ادامه داد: به منظور اجرای این طرح 28 نفر نیرو کار آموزش خانه به خانه شهروندان را بر عهده دارند و اطلاعات لازم در این زمینه را در اختیار شهروندان قرار می‌دهند.
وی بیان داشت: در راستای جمع‌آوری پسماندهای خشک هشت دستگاه نیسان جدید تامین شده است که ماموران جمع‌آوری پسماندها با مراجعه به درب منازل نسبت به جمع‌آوری پسماندها اقدام خواهند کرد.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک  با بیان اینکه این طرح به مدت پنج ماه به صورت آزمایشی اجرا می‌شود، اظهار کرد: در صورت استقبال خوب شهروندان این طرح در تمام مناطق شهر اراک به اجرا گذاشته خواهدشد.
حسنی آموزش روزانه 600 خانوار،  توزیع 20 هزار بروشور در سطح مدارس ابتدایی، راهنمایی و متوسطه، 20 هزار بروشور در سطح منازل، یک هزار پوستر در سطح ادارات، نصب هفت بنر در سطح شهر، توزیع 150 هزار کیسه پسماند مخصوص در مرحله اول،  سه هزار  و 300 کارتن پلاست به منظور جمع‌آوری کاغذ مدارس وادارات، 30 هزار کاتالوگ و ... را از اقدامات انجام شده در راستای اجرای این طرح برشمرد.
وی گفت: میزان تولید روزانه پسماند در شهر اراک بین 300 تا 400 تن است که این میزان در فصول مختلف سال متغیر است.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک با بیان اینکه نخستین مرحله از کار جمع‌آوری پسماندهای خشک در روز گذشته انجام شد، ادامه داد: از 16 مهر ماه کار آموزش خانواده‌‌ها و از روز گذشته کار جمع‌آوری پسماندهای خشک آغاز شده است که خوشبختانه با استقبال بسیار خوب شهروندان همراه شد.
حسنی گفت: برای اجرای این طرح به هر خانوار یک کارت اشتراک داده شده است که خانواده‌ها با مشارکت خود در این طرح طبیعتی زیبا و سرسبز را به آیندگان هدیه خواهند کرد.
انتهای پیام/‌ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول