اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نیمه دوم امسال صورت می گیرد؛

برپایی یادواره شهدا در اردبیل

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل گفت: تا پایان سال جاری 40 یادواره با محوریت شهدای اقشار و گروه‌های مختلف در استان اردبیل برگزار می شود.

برپایی یادواره شهدا در اردبیل
سید ودود سیدشنوا در حاشیه جلسه هماهنگی برگزاری یادواره شهدای دانش‌آموز در اردبیل به چهار وظیفه اصلی این بنیاد اشاره کرد  و اظهار داشت: سه مورد از این وظایف بیشتر با محوریت فرهنگی است که هدف اصلی آن نیز ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل آینده است.
وی بیان داشت: در همین راستا تا کنون 30 یادواره شهدا را در استان برگزار کرده و تا پایان سال 40 یادواره دیگر با محوریت شهدای اقشار و گروه‌های مختلف برگزار می‌کنیم تا به تعهد برگزاری 70 یادواره شهدا در سال 90 عمل کنیم.
این مسئول در ادامه سخنان خود به برخی از ویژگی‌های شهید نوجوان فهمیده ثانی اشاره کرد و بیان داشت:‌ شهید مرحمت بالازاده به دلیل سن کم امکان حضور در جبهه نداشت اما با گرفتن دستور و دست خط از مقام معظم رهبری که در آن مقطع در مسئولیت ریاست جمهوری بود به عنوان کوچک‌ترین سرباز اسلام راهی جبهه‌های جنگ حق علیه باطل شد و در آن زمان برای گرفتن اجازه اعلام کرد که اگر دستوری برای حضور در جبهه داده نشود نباید دیگر در محافل و مجالس تعزیه اباعبدالله‌الحسین (ع)، روضه حضرت قاسم خوانده شود.
وی ابراز داشت: این شهید نوجوان بعد از فرمان مقام معظم رهبری در آن مقطع با شهید باکری در میدان جنگ همراه شد و هر دوی این شهدای والامقام در عملیات بدر در سال 1363 به شهادت رسیدند.
سیدشنوا اضافه کرد: شهید نوجوان مرحمت بالازاده دارای برجستگی‌های اخلاقی، روحی و اعتقادی خاصی بود به طوری که عمل به وظیفه و ادای تکلیف به موقع یکی از ارزشمند‌ترین این خصلت‌ها بود.
رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل در پایان سخنان خود اظهار داشت: امروز از شهید بالازاده به عنوان نماد شهدای دانش‌آموز یاد می‌کنیم و معتقدیم بیشتر از گذشته باید این شهید و وصیت او در حمایت از ولایت مورد توجه و دقت قرار گیرد.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول