اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

در بوشهر؛

نخستین کنگره سراسری قرآن، کتاب بیداری برگزار شد

خبرگزاری فارس: صبح امروز نخستین کنگره سراسری قرآن کتاب بیداری ویژه بازنشستگان و پرسنل نیروهای مسلح استان بوشهر در مصلای نماز جمعه بوشهر برگزار شد.

نخستین کنگره سراسری قرآن، کتاب بیداری برگزار شد
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، صبح امروز نخستین کنگره سراسری قرآن کتاب بیداری ویژه بازنشستگان و پرسنل نیروهای مسلح استان بوشهر در مصلای نماز جمعه بوشهر برگزار شد.
امام جمعه بوشهر صبح امروز در این آیین اظهار داشت: سرزمین‌های اسلامی هرگاه قرآن محور و قرآن مدار بوده‌اند بیداری و پیروزی در پیش داشته‌اند و هرگاه از این کتاب آسمانی فاصله گرفته‌اند سلطه بیگانگان به آن‌ها نزدیک شده است.
آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در کنگره قرآن کتاب بیداری در مصلای بوشهر با اشاره به اینکه کنگره قرآن کتاب بیداری که به همت پیشکسوتان فعال و علاقه‌‌مندان قرآنی نیروهای مسلح در مناسبت‌‌ترین زمان تاریخی برگزار شده است، گفت: این کنگره نشان می‌دهد که در ایران اسلامی بیدارباش حرکت برنامه‌ریزی و تعیین هدف بر مبنای قرآن این کتاب الهی است.
صفایی بوشهری افزود: دنیا بدون دین سیاهی است و خداوند قرآن را بر پیامبر نازل کرد تا به‌واسطه آن انسان را از تمامی ظلمت‌ها و دل مشغولی‌های دنیا نجات داده و به گوهر کمال هدایت کند.
دبیر کنگره نیز با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته برای برگزاری باشکوه این کنگره گفت: این کنگره در پنج بخش فرهنگی و هنری، علمی و اجتماعی و قرآنی، ادبی ویژه بازنشستگان و مستمری‌بگیران نیروهای مسلح و خانواده‌های آنان برگزار می‌شود و استقبال خوبی نیز از این کنگره صورت گرفته است.
عبدالرضا حق‌پرور افزود: حدود یک‌هزار نفر در این کنگره حضور دارند که با توجه به جمعیت 7 هزار نفری جامعه هدف  آمار خوبی است.
وی تصریح کرد: شش نهاد و دستگاه اجرایی در برگزاری این کنگره همکاری داشته‌اند که می‌توان به کانون بازنشستگان ارتش، سپاه و نیروی انتظامی اشاره کرد.
دبیر کنگره سراسری قرآن، کتاب بیداری در بوشهر اظهار داشت: بسترسازی برای مشارکت‌پذیری، ایجاد و حمایت از تشکل‌های قرآنی، تجلیل و تکریم از پیشکسوتان برتر قرآنی، جمع آوری و نمایش آثار قرآنی از جمله اهداف برگزاری این کنگره است.
در ادامه برگزیدگان نیروهای مسلح به تلاوت آیاتی از کلام وحی و اجرای تواشیح پرداختند.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول