اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

با حضور قائم مقام وزیر ارشاد؛

نخستین لابراتوار قرائت قرآن کشور در بیرجند افتتاح شد

خبرگزاری فارس: طی مراسمی با حضور قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد و رئیس مرکز هماهنگی، توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی کشور نخستین لابراتوار قرائت قرآن کشور در موسسه نورهدایت بیرجند افتتاح شد.

نخستین لابراتوار قرائت قرآن کشور در بیرجند افتتاح شد
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد صبح امروز در این مراسم با بیان اینکه ترویج فعالیت‌های قرآنی یکی از اهداف موسسات قرآنی است، اظهار داشت: آموزش قرآن همراه با تامل یکی از اهداف مهم و دستورات صریح خداوند در قرآن است که باید همراه قرائت دلنشین بیان شود.
حجت‌الاسلام و‌المسلمین حمید محمدی ادامه داد: هرچه قرائت دلنشین‌تر باشد انتقال اهداف قرآن موثرتر است.
قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد با تاکید بر اینکه قرائت زیبا و دلنشین قرآن نوعی هنر است، افزود: هنر تلاوت قرآن و بیان مفاهیم و مضمون آن به مخاطبان بیشترین اثر بخشی را بر جای می‌گذارد چنان چه پیامبر در صدر اسلام با صدای خوش و لحن دلربای خود زمینه گرایش بسیاری از افراد را به دین اسلام  فراهم کرد.
محمدی افتتاح نخستین لابراتوار قرائت قرآن در شرق کشور را نقطه عطفی در گسترش فرهنگ و معارف دینی دانست و گفت: تمرین قرائت و تلاوت در فضای مناسب و استفاده از نرم‌افزارهای قرآنی زمینه رشد و تعالی فرهنگ قرائت و تلاوت را در استان فراهم می‌کند.
وی با بیان اینکه تاسیس این لابراتوار باید به عنوان الگویی در سراسر کشور معرفی شود، اظهار کرد: لابراتوار قرائت قرآن برای خواهران دستاوردی بسیار مناسب است تا زمینه گسترش دین را در سرتاسر جامعه ایجاد کنند.
قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد با اشاره به اینکه لابراتوار قرائت قرآن نقطه راهبردی است که می‌تواند خراسان جنوبی را در سایر استان‌های دیگر برتر کند، یادآور شد: امید است با کمال اهتمام و حمایت همه جانبه دولت در سال‌های آتی شاهد رشد همه جانبه فعالیت‌های قرآنی در استان باشیم.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول