اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

درخواست فعالان قرآنی خراسان جنوبی از مسئولان وزارت ارشاد؛

دوره‌های عالی قرآن از اختیار چند موسسه خاص خارج شود‌

خبرگزاری فارس: نماینده فعالان قرآنی خراسان جنوبی با انتقاد از این مسئله که برگزاری دوره‌های عالی آموزش قرآن در کشور در اختیار چند موسسه خاص قرار دارد، گفت: این مسئله باید اصلاح شود تا سایر موسسات نیز انگیزه برای ادامه کار داشته باشند.

دوره‌های عالی قرآن از اختیار چند موسسه خاص خارج شود‌
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، هادی مساح چهارشنبه‌شب در دیدار فعالان قرآنی استان با مسئولان وزارت ارشاد به مهم‌ترین مشکلات موسسات قرآنی سطح استان اشاره کرد و اظهار داشت: هر چند اختصاص اعتبارت قرآنی در این دولت قابل مقایسه با قبل نیست ولی باز هم باید این کمک‌ها افزایش پیدا کند تا شاخص‌های قرآنی ارتقا یابد.
وی خواستار حذف موازی کاری در مورد فعالیت‌های قرآنی در دستگاه‌های مختلف شد و گفت: دستگاه‌های اجرایی مختلفی در کنار موسسات اقدام به برگزاری کلاس‌های قرآن به صورت رایگان می‌کنند که با این وضع موسسات قادر به ادامه فعالیت خود نمی‌شوند.
مسئولان موسسه قرآنی تالیایت ذکر بیرجند خواستار کاربردی شدن کلاس‌های ابلاغ شده از سوی مرکز ترویج فعالیت‌های قرآنی شد و افزود: این کلاس‌ها باید از حالت کلاسیک خارج شود تا تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد.
مساح از عدم اختصاص نیم درصد بودجه دستگاه‌های اجرایی برای فعالیت‌های قرآنی خبر داد و اظهار داشت: تحقق این مسئله می‌تواند کمک بزرگی به ارتقای فعالیت‌های قرآنی کند.
وی ادامه داد: همچنین ما پیشنهاد می‌کنیم که صندوق حمایت از حافظان و موسسات قرآنی تسهیلاتی با سود کم در اختیار این مجموعه‌ها قرار دهد تا سرمایه در گردش کار موسسات حل شود.
مسئول موسسه قرآنی تالیایت ذکر بیرجند افزود: موسسات سطح استان طرح‌های عظیمی را دارند که به دلیل عدم اختصاص بودجه کافی اجرایی نمی‌شود.
مساح همچنین خواستار تسریع در روند صدور مجوز فعالیت موسسات قرآنی شد.
مسئول کانون فرهنگی هنری مسجد باقرالعلوم بیرجند نیز در این جلسه خواستار ارسال کتب کمک درسی به کتابخانه‌های مساجد شد و گفت: ارائه این نوع کتب در جذب جوانان تاثیر بیشتری دارد.
علی کاربر همچنین حضور خواهران در بخش کشوری مسابقات مدها متان، دیدار مسئولان کانون‌های استان با مقام معظم رهبری و افزایش اعتبارات کانون‌ها را از دیگر درخواست‌های این مجموعه از مسئولان وزارت اعلام کرد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول