اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور قاری بین‌المللی صورت گرفت؛

برگزاری کلاس صوت قاریان طلبه در حوزه امیرالمومنین (ع)

خبرگزاری فارس: کلاس آموزش صوت و لحن قرآن کریم با حضور قاری بین المللی حجت الاسلام موسوی درچه‌ای در جامعه علمیه امیرالمؤمنین (ع) برگزار شد.

برگزاری کلاس صوت قاریان طلبه در حوزه امیرالمومنین (ع)
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، صبح امروز کلاس آموزش صوت و لحن قرآن کریم با حضور قاری بین‌المللی، حجت‌الاسلام محمد جواد موسوی درچه‌ای و قاریان طلبه برگزار شد.
کلاس صوت و لحن قرآن کریم در جامعه علمیه امیرالمؤمنین (ع)برگزار می‌شود، این هفته با حضور استاد موسوی درچه ای برگزار شد.
در حضور استاد موسوی قاریان طلبه به قرائت پرداخته و ایشان اشکالات و محسنات تلاوت کنندگان را متذکر شد.
حجت‌الاسلام موسوی درچه ای در سخنانی با اشاره به استعداد شرکت کنندگان در قرائت قرآن و تقسیم استعداد به معمولی و خاص تصریح کرد: استعداد خاص یعنی استعدادی قاری بتواند در حد قرائت یکی از قاریان مطرح تلاوت کند. آن چیزی که استعداد را به ثمر می‌رساند پشتکار و همت است که اگر کسی استعداد معمولی هم داشته باشد او را به مراتب بالا می‌رساند.
قاری بین‌المللی قرآن کریم در مورد تمرین تلاوت با نوارِ صوت یکی از قاریان مطرح بین المللی افزود: نوار صوت قاریان مطرح مانند مصطفی اسماعیل، شحات انور و ... مانند یک دوره تحصیلی می باشد و نگاه ما به این نوارها، باید نگاه علمی و درسی باشد.
 وی در ادامه خاطرنشان کرد: تمرین تلاوت با نوار و گوش دادن به صوت قاری، برای افراد مبتدی نیست، بلکه قاریان مطرح هم با نوار تمرین می کنند و گوش دادن به تلاوت قاریان مطرح در حکم مطالعه‌ی قرائت می‌باشد.
 قاری بین المللی قرآن کریم، در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه تقلید از قاریان بزرگ، تقلید در سبک قرائت است نه تقلید در صدا، عنوان کرد: ملاک برای انتخاب قاری برای تلاوت شباهت صدا نیست، بلکه باید از سبک و لحن او تقلید شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی در پایان تصریح کرد: اگر قاری با حس و حال قرائت کند، این حس را به مخاطب انتقال می‌دهد و مخاطب از قرائت قرآن لذت می‌برد.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول