اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت والیبال استان اصفهان:

آموزش و پرورش محل کشف استعدادهای ناب است

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت والیبال استان اصفهان گفت: ارتقای والیبال استان در راستای استعدادیابی و تعامل با آموزش و پرورش امکان‌پذیر می‌شود، زیرا این ارگان محل کشف استعدادهای ناب است.

آموزش و پرورش محل کشف استعدادهای ناب است
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، هوشنگ عشایری چهارشنبه شب در دیدار با رئیس تربیت‌بدنی آموزش و پرورش و مسئولان هیئت والیبال با اشاره به اینکه آموزش و پرورش، شهرداری، بسیج و هیئت والیبال می‌توانند به عنوان چهار بازوی قدرتمند عمل کنند که والیبال اصفهان را به اوج برسانند، گفت: بسترسازی برای توسعه والیبال استان از اهداف اصلی این هیئت است.
وی افزود: ‌آموزش و پرورش سنگ زیربنای ساخت جامعه در تمام حوزه‌ها همواره مورد توجه دولت‌هاست؛ در این میان با توجه به گستردگی و پیچیدگی حوزه‌ای چون ورزش و نیز نیروی انسانی تحت پوشش ارگانی چون آموزش و پرورش، تعامل میان این دو بخش می‌تواند ورزش هر جامعه‌ای را در مسیر صحیح و هدایت شده قرار دهد.
عشایری با اعلام اینکه در آموزش و پرورش استعدادها شناخته می‌شود و همواره افرادی که به تیم‌های استانی و ملی راه یافته‌اند از مدارس آغاز کرده‌اند، بیان داشت: سن ورود کودکان به مراکز آموزشی مقارن با آغاز سن قهرمانی در بسیاری از رشته‌های ورزشی است و با توجه به قشری که زیر پوشش آموزش و پرورش است انتظار می‌رود شرایط و امکانات لازم برای شناسایی استعدادها و نخبه‌ها از همان اوان کودکی فراهم شود.
وی با اشاره به لزوم بسترسازی مناسب برای تعریف و پی‌ریزی‌های این تعامل افزود: باید با عقد تفاهم‌نامه‌هایی میان هیئت والیبال، آموزش و پرورش و شهرداری‌ها که بخشی از بعد ورزش قهرمانی و خصوصاً برگزاری مسابقات رده‌های پایه از طریق تفاهمنامه‌ای بین آموزش و پرورش و هیئت والیبال در زمان‌های مناسب انجام گیرد تا شاهد ارتقای سطح کیفی مسابقات باشیم.
رئیس هیئت والیبال استان اصفهان تصریح کرد: لازم است با راه‌اندازی کمیته‌های استعدادیابی الگوبرداری از سایر استان‌ها و حتی کشورها، معیار و ملاک‌های لازم برای شناسایی نفرات مستعد و هدایت آنان به مراکز آموزش رشته‌های مد نظر مورد توجه قرار گیرد.
وی افزود: لازم است در آموزش و پرورش به جایگاه مربی از لحاظ مادی و معنوی توجه بیشتری شود چون نقش مربی در آموزش و پرورش اساسی و از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
‌عشایری تصریح کرد: با توجه به سن دانش‌آموزان کار پایه‌ای و اصول استعدادیابی باید از مقاطع ابتدایی و راهنمایی آغاز شود و این امر اهمیت و حساسیت تعامل میان هیئت والیبال و آموزش و پرورش را دو چندان می‌کند.
وی افزود: با برگزاری جلسات هماهنگی به ویژه در بخش برگزاری مسابقات می‌توانیم بسیاری از موازی کارها را حذف کنیم و با جذب دانش‌آموزان مستعد تیم‌های رده‌های پایه را تقویت کنیم.
‌رئیس هیئت والیبال استان اصفهان گفت: اصل و اساس ورزش از آموزش و پرورش نشات می‌گیرد و اگر می‌خواهیم این تعامل به صورت واقعی ایجاد شود باید آیتم‌ها و معیارهای مشخصی بر اساس الگوبرداری از سایر کشورها تعریف کنیم و با یک کار کارشناسی و مطابق‌سازی آن با امکانات و تجهیزات موجود بتوانیم استعدادها و علاقه‌مندان را شناسایی کنیم و در پوشش یک برنامه دراز مدت در راستای توسعه ورزش در ابعاد همگانی و قهرمانی فعالیت داشته باشیم.
عشایری با مناسب دانستن تعامل موجود میان آموزش و پرورش هیئت والیبال گفت:‌ این ارتباط دو سویه در مواردی چون حضور فعالانه نماینده آموزش و پرورش در مجامع انتخاباتی هیئت والیبال استفاده بهینه از فضاها و اماکن ورزشی و حضور نیروهای متخصص در بخش کلاس‌های آموزش مربیگری و داوری بسیار مشهود است.
به گزارش فارس، در این جلسه برگزاری مسابقات والیبال سه بار در سال در استان در رده‌های سنی نونهالان و نوجوانان، تقویت و ایجاد کانون‌های والیبال در مناطق آموزش و پرورش اصفهان و شهرستان‌ها و برگزاری اردوهای آموزشی ارتقا سطح مربیان و داوران آموزش و پرورش مورد بررسی قرار گرفت و مصوب شد.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول