اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست غذا و دارو دانشکده پزشکی نیشابور:

مسمومیت غذایی بوتولیسم از کشنده‌ترین انواع مسمومیت‌ها است

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی نیشابور گفت: نوعی از مسمومیت غذایی موسوم به بوتولیسم از کشنده‌ترین انواع مسمومیت‌ها به‌شمار می‌رود.

مسمومیت غذایی بوتولیسم از کشنده‌ترین انواع مسمومیت‌ها است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سیدحسین حسینی در گرامیداشت هفته پیشگیری از مسمومیت‌ها، صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بوتولیسم در اثر مصرف مواد غذایی مانند سوسیس، کالباس، کنسرو ماهی، کنسرو ذرت، کنسرو لوبیا، کشک خام و عسل طبیعی که در شرایط نامناسب و غیربهداشتی تهیه و نگهداری شده‌اند، ایجاد می‌شود.
سرپرست اداره غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی نیشابور افزود: علایم و نشانه‌های بوتولیسم به‌صورت تاخیری و به صورت تاری دید، دوبینی، افتادگی پلک، عدم توانایی حرکتی، سختی در بلع، اختلال تکلم و یبوست ظاهر می‌شود.
این مقام مسئول دانشکده علوم پزشکی نیشابور گفت: از مصرف کنسروهایی که در قوطی آنها آثار نشت، برآمدگی و فرو رفتگی و زنگ زدگی مشاهده می‌شود، خودداری کنید.
سرپرست اداره غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی نیشابور ادامه داد: مسمومیت با مواد غذایی می‌تواند در اثر آلودگی غذا در جریان تولید فرآورده‌های غذایی، تهیه و نگهداری مواد غذایی ایجاد شود.
حسینی خطاب به مردم، خاطرنشان کرد: اسهال یکی از علایم در بسیاری از مسمومیت‌های غذایی است.
وی ادامه داد: مصرف یک گیاه توسط حیوانات اهلی و وحشی، دلیلی بر غیر سمی بودن آن برای انسان نیست.
سرپرست اداره غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی نیشابور بیان کرد: برخی از گیاهان تزئینی موجود در آپارتمان‌ها و باغچه‌ها می‌توانند سبب بروز مسمومیت در انسان شوند.
وی ادامه داد: سعی کنید نام گیاهان موجود در محیط کار و زندگی خود را بدانید تا در موارد بروز مسمومیت به گروه پزشکی اطلاع دهید.
حسینی با بیان اینکه مسمومیت با گیاهانی مانند خرزهره، دیفن باخیا و کرچک می‌تواند کشنده باشد،  تاکید کرد: در صورت وقوع مسمومیت با این گیاهان بیمار را در اسرع وقت به نزدیک‌ترین مرکز درمانی منتقل کنید.
سرپرست اداره غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی نیشابور گفت: مسمومیت با قارچ‌های سمی یکی از عنوان مسمومیت‌های کشنده محسوب می‌شود.
وی گفت: از مصرف قارچ‌هایی که نوع آنها را نمی‌شناسید، جدا خودداری کنید.
سرپرست اداره غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی نیشابور خاطرنشان کرد: تشخیص قارچ‌های سمی از انواع غیرسمی از روی شکل ظاهری آنها کاری دشوار بوده و نیاز به تجربه و تبحر دارد.
سرپرست اداره غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی نیشابور یادآور شد: در منزل خود از نگهداری گیاهان تزئینی که دارای میوه‌ها و ظاهر جذاب برای کودکان است خودداری کنید.
حسینی گفت: سهل‌انگاری و نجوشاندن کنسروهای خوراکی ممکن است منجر به از دست رفتن جان عزیزانمان و یک عمر ندامت شود.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول