اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز بهداشت آبادان توصیه کرد:

پرهیز از مواد غذایی حساسیت‌زا در فصل پاییز

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز بهداشت و درمان آبادان شهروندان را به عدم‌مصرف مواد حساسیت‌زا در مقابله با آلرژی در فصل پاییز توصیه کرد.

پرهیز از مواد غذایی حساسیت‌زا در فصل پاییز
مرتضی جعفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان با اشاره به اینکه بسیاری از افراد در فصل پاییز دچار آلرژی و حساسیت می‌شوند، اظهار داشت: آلرژی افراد نسبت به گیاهان گرده‌افشان در فصل پاییز تشدید پیدا می‌کند.
وی افزود: بروز بیماری‌های آسم و آلرژی در این فصل نگران‌کننده نیست و در اکثر موارد با اتمام فصل، کاملاً بهبود پیدا می‌کند.
رئیس مرکز بهداشت و درمان آبادان بیان کرد: علائم آلرژی شامل اشکال در تنفس، گرفتگی بینی، عطسه، آب ریزش بینی و چشم‌ها، خارش و تورم پوست، خشکی و قرمزی پوست  و حتی بروز جوش‌های پوستی است که بستگی به واکنش افراد نسبت به آن ماده حساسیت‌زا دارد.
وی تصریح کرد: مصرف موادغذایی حاوی آنتی‌هیستامین مانند ماهی، گوجه، آجیل، شکلات و خربزه موجب افزایش علایم آلرژی پاییزه می‌شود.
جعفری تأکید کرد: به افرادی که به آلرژی پاییزه دچار هستند توصیه می‌شود تا حد امکان در محیط‌هایی که آلرژی آنها را تشدید می‌کند قرار نگیرند.
وی اضافه کرد: قرار گرفتن در طبیعت می‌تواند علایم آلرژی را تشدید کند و در این زمینه افراد باید از ماسک استفاده کنند.
رئیس مرکز بهداشت و درمان آبادان بیان کرد: استفاده از داروهای ضدحساسیت مانند آنتی‌هیستامین نیز در کنترل آلرژی بسیار مؤثر است.
رئیس مرکز بهداشت و درمان آبادان با بیان اینکه این داروها عوارض جانبی خاصی ندارند، گفت: البته باید به این نکته توجه شود که این دارو خواب‌آور است و توصیه می‌شود در ساعات پایانی شب استفاده شود.
وی همچنین راجع به این‌که چگونه این حساسیت‌ها افزایش پیدا می‌کند، افزود: هر چقدر تماس فرد با ماده آلرژی‌زا بیشتر باشد، بیشتر احتمال دارد که فرد نسبت به آن حساسیت نشان دهد.
جعفری در ادامه به آزمایشگاه تخصصی بیماری سل در شهرستان اشاره کرد و افزود: در سال‌های اخیر با امکانات محدود تنها موفق به شناخت این بیماری آن هم از نوع تنفسی در زیر میکروسکوپ بودیم.
وی اضافه کرد: با راه‌اندازی آزمایشگاه مذکور در مجتمع الغدیر زمینه‌ و محیطی مناسب برای کشت این بیماری به‌منظور مطالعه و شناسایی به‌موقع آن فراهم آمده است.
به گفته رئیس مرکز بهداشت و درمان آبادان این آزمایشگاه به احتمال زیاد در هفته آینده به بهره برداری می‌رسد و فعالیت خود را رسماً آغاز می‌کند.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول