اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشجویی وزارت علوم:

غذای دانشجویی تا پایان برنامه پنجم به 50 درصد قیمت واقعی می‌رسد

خبرگزاری فارس: معاون دانشجویی وزارت علوم تحقیقات و فناوری گفت: با توجه به اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها قیمت غذای دانشجویی (ژتون) تا پایان برنامه پنجم توسعه به 50 درصد قیمت واقعی غذا می‌رسد.

غذای دانشجویی تا پایان برنامه پنجم به 50 درصد قیمت واقعی می‌رسد
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد محمود ملاباشی صبح امروز در همایش معاونین اداری مالی، مدیران بودجه و طرح‌های عمرانی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی سراسر کشور در دانشکده علوم پایه دانشگاه فردوسی مشهد، اظهار داشت: از ابتدای مهرماه و با توجه به اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها دستورالعمل تغییر یارانه غذای دانشجویی و نرخ اجاره خوابگاه‌ها به دانشگاه‌ها اعلام شد.
معاون دانشجویی وزارت علوم تحقیقات و فناوری ادامه داد: براساس این تغییر مقرر شده است که تا آخر برنامه پنجم توسعه قیمت سرویس‌های ایاب و ذهاب، غذای دانشجویی و نرخ اجاره خوابگاه‌ها با توجه به قانون هدفمند کردن یارانه‌ها افزایش 50 درصد قیمت داشته باشد.
وی ادامه داد: قبل از تغییر نرخ غذای دانشجویی، غذای دانشجویی با نرخ 7 درصد قیمت واقعی و با ژتون 175 تومان داده می‌شد.
معاون دانشجویی وزارت علوم خاطرنشان کرد: در حال حاضر و با تغییر نرخ غذای دانشجویی در حدود 12 تا 15 درصد قیمت واقعی ژتون ارائه می‌شود.
وی در ارتباط با مشکلات دانشجویان در رابطه با افزایش هزینه‌های رفاهی نظیر غذای دانشجویی گفت: با توجه به اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها و افزایش نرخ‌های رفاهی دانشجویی مقرر شده است به منظور رعایت حال دانشجویان و تامین مایحتاجات رفاهی آنان صندوق رفاه دانشجویی، وام تغذیه به دانشجویان ارائه دهد. 
وی ادامه داد: با ارائه وام تغذیه دانشجویی دانشجویان می‌توانند تا بعد از فارغ‌التحصیلی از شرایط این وام به منظور پرداخت استفاده کنند.
ملاباشی برون‌سپاری خدمات رفاهی دانشگاه‌ها را مهم ارزیابی کرد و گفت: در این راستا برخی از دانشگاه‌ها از مرز اجرای قانون جلوتر هستند و برخی نیز هنوز اقدام موثری انجام نداده‌اند. 
وی با توصیه به دانشگاه‌ها به منظور تسریع در روند برون‌سپاری خدمات رفاهی دانشجویی گفت: یکی از مشکلات دانشگاه‌ها در ارائه خدمات رفاهی تامین غذای دانشجویی است که در این راستا دانشگاه‌ها برای تولید غذا با مشکلاتی نظیر تهیه مواد اولیه مواجه بوده‌اند.
معاون دانشجویی وزیر علوم ادامه داد: در ارتباط با خوابگاه‌ها کار مطالعاتی و آئین‌نامه‌ای شروع شد که این امر به دانشگاه‌ها ابلاغ شد.
وی تعامل معاونان اداری و مالی با معاونین فرهنگی و دانشجویی را مهم دانست و گفت: تعامل معاونین بستر را برای ارائه خدمات دانشجویان و کاهش دغدغه‌های آنان در حوزه مسائل رفاهی فراهم می‌کند.
وی خواستار حضور معاونین اداری و مالی دانشجویی در رستورانها و خوابگاه‌های دانشگاه‌ها به صورت سرزده و ماهی یک بار شد و افزود: حضور معاونین در رستورانهای دانشجویی و خوابگاه‌ها سبب می‌شود که از نزدیک با مسائل دانشجویان آشنا شوند.
ملاباشی ادامه داد: حضور معاونین اداری مالی در خوابگاه‌ها و رستورانهای دانشگاه‌ها علاوه بر اینکه سبب آشنایی آنان با مشکلات و دغدغه‌های دانشجویان در حوزه مسائل رفاهی می‌شود بستر را برای تصمیم‌گیری مناسب با دید توسعه و رفع دغدغه‌های دانشجویان در هیئت‌های رسیدگی بودجه و بودجه‌بندی دانشگاه‌ها فراهم می‌کنند.
وی با تاکید به سخنان مقام معظم رهبری در ارتباط با توسعه کرسی‌های آزاداندیشی و پژوهشی اظهار داشت: حل مسائل رفاهی دانشجویی سبب می‌شود که دانشجویان با فراغ باز به تولید علم در دانشگاه‌ها بپردازند و از سوی دیگر نیز توسعه کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها رنگ و بوی جدیدی به خود خواهد گرفت.
انتهای پیام/ر10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول