اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه علوم پزشکی بوشهر مطرح کرد:

تولید ۱۰۰ هزار نمونه فرآورده غذایی در کشور

خبرگزاری فارس: معاون دارو و غذای دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: تا قبل از انقلاب تنها 700 محصول فرآورده غذایی تحت نظارت معاونت غذا و دارو بود اما هم‌اکنون ۱۰۰ هزار نمونه فرآورده غذایی در کشور تولید می‌شود.

تولید ۱۰۰ هزار نمونه فرآورده غذایی در کشور
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، یحیی رضایی شنبه شب در همایش غذا و داروی این استان اظهار داشت: با تبدیل معاونت‌های دارو و غذای دانشگاه‌های علوم پزشکی به سازمان غذا و دارو به امنیت مواد غذایی و دارویی آنگونه که شایسته مردم است می‌رسیم.
وی بیان داشت: تا قبل از انقلاب تنها 700 محصول فرآورده غذایی تحت نظارت بود اما هم‌اکنون یکصد هزار نمونه فرآورده غذایی در کشور تولید می‌شود.
 وی ادامه داد: همچنین هزار و 400 کارخانه آرایشی و بهداشتی در حال فعالیت هستند که نظارت بر همه واحدها کار مشکلی است و تأسیس سازمان غذا و دارو و تغییر چارت‌های تشکیلاتی در معاونت دارو و غذای دانشگاه‌ها به این منظور صورت گرفته است.
رضایی اظهار امیدواری کرد که در تمام جهان فقر و گرسنگی ریشه‌کن شود.
مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز در این همایش گفت: در هیچ یک از ادیان همانند دین اسلام به موضوع غذا اهمیت داده نشده است.
حجت‌الاسلام عباس دشتی افزود: بیش از ۲۰۰ آیه در قرآن به موضوع خوردن و آشامیدن پرداخته و یک سوره به نام سفره یا مائده نام‌گذاری شده که اهمیت بحث تغذیه در اسلام را بیشتر نشان می‌دهد.
وی خاطرنشان کرد: برای رسیدن به قله‌های پیشرفت سلامت جسم اساس است و جسم مرکبی است برای عروج روح و اگر جسم از سلامتی برخوردار نباشد روح نمی‌تواند به کمال خود برسد بنابراین در نتیجه سلامتی روح تابع تغذیه سالم است.
دشتی با انتقاد از ترویج فرهنگ مصرف غذاهای آماده و فست‌فودها از برگزیدگان جشنواره پخت غذا در دانشگاه تشکر کرد.
وی همچنین از کسانی که در عرصه نظارت بر دارو و غذا تلاش می‌کنند تشکر کرد و کار آنان را بسیار باارزش دانست.
مدیر نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی معاونت دارو و غذای دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز گفت: تضمین سلامت غذا به اندازه تأمین غذا حایز اهمیت است و دولت‌هایی می‌توانند ادعا کنند وظیفه خود را در تهیه غذا برای سلامت مردم خود انجام داده‌اند که قادر باشند از تولید غذای سالم اطمینان حاصل کنند.
سوسن صدری افزود: دو قطب مهم نظارت بر مواد غذایی، بخش صنعت و  صرف‌کنندگان هستند که بخش صنعت وظیفه دارد تا مواد اولیه خوب و سالم و تجهیزات و تأسیسات مناسب را برای تأمین غذای سالم فراهم کند و به دست مردم برساند.
وی بیان داشت: مصرف‌کنندگان با داشتن اطلاعات کافی باید در سیاست‌های غذای سالم شرکت فعال داشته باشند و غذای سالم را در خانه تولید و فراهم کنند.
در این همایش از 10 واحد نمونه تولید مواد غذایی و صنعتگران برتر تولید مواد غذایی تقدیر شد.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول