اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی:

ازدواج آسان در جامعه نهادینه شود

خبرگزاری فارس: مدیر امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی گفت: مسئولان در راستای نهادینه کردن فرهنگ ازدواج آسان در جامعه تلاش کنند.

ازدواج آسان در جامعه نهادینه شود
مریم دهقان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت: برای اینکه جوانان موضوع ازدواج و تشکیل خانواده را در مخیله خود راه دهند باید خانواده‌های آنها به کم کردن توقع‌ها و انتظارات خود از طرف دیگر اقدام کنند و برای تصمیم‌گیری معیارهای مناسب‌تری در نظر بگیرند.
وی افزود: این نهاد اجرایی برای حمایت و تقویت موسسه‌های ازدواج آسان و پایدار همکاری‌های لازم را انجام می‌دهد به طوری‌که برای موفق شدن آنها در برنامه‌های خود اموری مانند معرفی به دستگاه‌ها، اطلاع‌رسانی به آحاد مردم، انجام هماهنگی‌های لازم برای دریافت امکانات بیشتر از دستگاه‌ها و اداره‌های دولتی، اختصاص غرفه‌هایی ویژه در زمان برپایی نمایشگاه‌های مختلف از جمله برنامه‌های این نهاد برای پشتیبانی از موسسات مذکور است.
این مسئول خاطرنشان کرد: تاکنون چند موسسه در سطح ارومیه موفق به کسب مجوز از نهادهای ذی‌ربط شدند و اقدامات خود را برای ترویج ازدواج آسان و برگزاری مراسم‌های عقد و عروسی با کمترین منابع مالی آغاز کردند و همه اقدامات آنها بر مبنای قوانین و مطابق بر عرف حاکم بر جامعه است.
وی در ادامه گفت: برای عملی شدن موضوع ازدواج آسان و پایدار در جامعه تاکنون اقدامات زیادی انجام شده است به طوری که ستاد سامان ازدواج آسان در شهرستان‌ها نیز با حضور یافتن اعضای آن برگزار می‌‌شود و مواردی نیز مطرح و سپس به تصویب طرفین می‌رسد.
دهقان به اهم مصوبات جلسات ستاد سامان ازدواج آسان اشاره کرد و گفت: برگزاری کارگاه‌های آموزشی بین جوانان، برگزاری نمایشگاه محصولات فرهنگی، تقدیر از فعالان حوزه ازدواج و تولید اقلام فرهنگی در حوزه ازدواج از مهمترین مصوبات این جلسات هستند که برای عملی شدن این موارد باید همه مسئولان به ویژه فرمانداران شهرستان‌ها تلاش کنند.
مدیر امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی بیان کرد: جلسه کمیته سامان ازدواج بر اساس مصوبه دولت بر عهده فرمانداران هر یک از شهرستان‌ها قرار گرفته بر این اساس بارها بر ضرورت توجه فرمانداران به این موضوع تاکید شده است که امیدواریم با معلوم شدن ضرورت پرداختن به این مسئله گام‌های اساسی در این حوزه برداشته شود.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول