اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور کتابخانه‌های عمومی کردستان:

سمن‌های کردستان صاحب کتابخانه مشارکتی می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور کتابخانه‌های عمومی کردستان گفت: بر اساس توافق اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی و امور اجتماعی استانداری کردستان، سازمان‌های مردم نهاد این استان صاحب کتابخانه مشارکتی می‌شوند.

سمن‌های کردستان صاحب کتابخانه مشارکتی می‌شوند
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، عطاالله رستگار صبح امروز در جلسه‌ای مشترک با مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان و نمایندگان سازمان‌های مردم نهاد استان، اظهار داشت: در راستای اجرای این توافقنامه سازمان‌های مردم نهاد می‌توانند با ایجاد کتابخانه به ارتقای سطح فرهنگی استان کمک شایانی کنند.
وی افزود: سازمان‌های مردم نهاد به واسطه جایگاهی که در میان مردم دارند می‌توانند نقش مهمی در توسعه استان داشته باشند.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان تصریح کرد: راه‌اندازی کتابخانه‌های عمومی مشارکتی نیازمند شرایط خاصی است که باید به تائید کارشناسان این حوزه در اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان برسد.
رستگار بیان داشت: پس از تایید محل مشخص شده و اخذ شرایط لازم نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، منابع مورد نیاز این کتابخانه‌ها تامین می‌شود.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر استان در راه‌اندازی کتابخانه‌های مشارکتی در کشور پیشتاز است، افزود: در حال حاضر بیش از 80 کتابخانه عمومی مشارکتی در کردستان فعال است.
رستگار با اشاره به لزوم تعامل کتابخانه‌های عمومی با سازمان‌های مردم نهاد در استان، اظهار داشت: سازمان‌های مردم نهاد می‌توانند کتابخانه‌ها را در عضوگیری، ارتقای شاخص امانت کتاب و برگزاری مسابقات فرهنگی یاری دهند.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان افزود: این اداره‌کل آمادگی لازم دارد تا امکانات سخت‌افزاری خود از جمله کتابخانه‌ها و سالن‌های مطالعه را در اختیار این سازمان‌ها قرار دهد.
رستگار از اهدای 2 هزار و 816 جلد کتاب در 364 عنوان متنوع از سوی استانداری کردستان به کتابخانه‌های عمومی استان خبر داد و گفت: کتاب‌های اهدایی استانداری با ارزش بیش از 196 میلیون ریال در میان کتابخانه‌های عمومی استان توزیع می‌شود.
وی با تقدیر از حمایت استاندار کردستان از کتابخانه‌های عمومی، اضافه کرد: حمایت مسئولان از این نهاد فرهنگی می‌تواند نقش بسیار مهمی در نهادینه کردن فرهنگ کتاب‌خوانی در استان داشته باشد.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان در پایان با اشاره به اینکه کتابخانه‌ها زیربنای توسعه فرهنگی در جوامع هستند، خاطرنشان کرد: تعامل و هماهنگی دستگاه‌های مختلف با این نهاد برای اجرای برنامه‌های فرهنگی در توسعه استان بسیار اثرگذار است.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول