اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول اطلاع‌رسانی ستاد سرشماری چهارمحال و بختیاری خبر داد:

استفاده از2300 مدرسه در سرشماری چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: مسئول اطلاع‌رسانی ستاد سرشماری چهارمحال و بختیاری از مشارکت 2 هزار و 300 مدرسه در جریان سرشماری عمومی نفوس مسکن سال 90 در این استان خبر داد.

استفاده از2300 مدرسه در سرشماری چهارمحال و بختیاری
کیومرث مرادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: سرشماری عمومی نفوس و مسکن بزرگترین طرح آماری هر کشور محسوب می‌شود، چراکه اجرای این برنامه مستلزم انجام فعالیت‌های پیچیده و به هم پیوسته در یک حوزه جغرافیایی وسیع و در یک دوره زمانی بالنسبه کوتاه است.
وی افزود: هزینه بالای این فعالیت‌ها، ارتباط آنها با یکدیگر و کوتاه بودن زمان اجرای سرشماری ایجاب می‌کند که پیش از اجرای سرشماری محتوای تمامی فعالیت‌ها دقیقاً بررسی شده و از پیوستگی و ارتباط آنها با یکدیگر اطمینان حاصل شود.
مرادی اضافه کرد: با هماهنگی های انجام شده با آموزش و پرورش این استان، در جریان سرشماری عمومی نفوس و مسکن از فضای 2 هزار و 300 مدرسه بهره گرفته می‌شود.
مسئول اطلاع‌رسانی ستاد سرشماری چهارمحال و بختیاری ادامه داد: همچنین در این فرآیند افزون بر 175هزار دانش‎آموز این استان در فرآیند سرشماری عمومی نفوس و مسکن با آگاهی‌سازی خانواده‌ها و تبیین اهمیت اجرای این طرح در کشور مشارکت دارند.
وی اطلاع رسانی را یکی از عوامل موثر در افزایش مشارکت مردمی عنوان کرد و گفت: مطبوعات و رسانه‌های جمعی باید با انجام برنامه‌های موثر در آگاه‌سازی بیشتر مردم شرایط را برای انجام سرشماری سالم در این استان فراهم کنند.
مرادی با اشاره با اینکه برنامه‌ریزان کشور نیازمند آمار و اطلاعات جمعیتی صحیح برای برنامه‌ریزی مطلوب هستند، گفت: باید با تعامل و همکاری اصحاب رسانه‌، مطبوعات و دستگاه‌های اجرایی از یک سوی و آحاد مردم از سویی دیگر بتوانیم سرشماری سال 90 را با حداکثر دقت انجام دهیم.
وی با اشاره به نقش و جایگاه نتایج سرشماری‌ها در برنامه‌ریزی‌های کلان و سرنوشت آینده مردم، تأکید کرد: با توجه به اهمیت موضوع از خانواده‌ها انتظار می‌رود تا در این زمینه همکاری لازم را با عوامل اجرایی سرشماری داشته باشند.
مسئول اطلاع رسانی ستاد سرشماری چهارمحال و بختیاری همچنین از خانواده‎ها خواست تا با توجه به زمان اندک و مشخص تعیین شده برای انجام سرشماری و مراجعه ماموران به درب منازل، با در دست داشتن مدارک شناسایی مورد نیاز از قبیل شناسنامه و کارت ملی، همکاری لازم را با عوامل اجرایی این طرح داشته باشد.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول