اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام اجرایی سرشماری آذربایجان غربی:

سرشماری اساس برنامه‌ریزی‌های اقتصادی است

خبرگزاری فارس: قائم مقام اجرایی ستاد سرشماری نفوس و مسکن آذربایجان غربی گفت: اجرای سرشماری نفوس و مسکن پایه و اساس برنامه‌ریزی است و موجب توسعه اقتصادی می‌شود.

سرشماری اساس برنامه‌ریزی‌های اقتصادی است
رحمت‌الله استوان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: اجرای این طرح از دوم آبان ماه سال جاری در سطح کشور برگزار شده که امیدواریم برای اجرای صحیح و دقیق سرشماری، مردم و مسئولان همراهی کنند.
وی با بیان این که آمار نقش مهمی در توسعه و پیشرفت دارد، افزود: سرشماری نفوس و مسکن سال 90 جمع‌آوری اطلاعات در ارتباط با میزان جمعیت و تعداد واحد های مسکونی است.
استوان با اشاره به وی‍ژگی‌های سرشماری نفوس و مسکن در استان، گفت: واحدهای مسکونی جهت تامین اطلاعات پایه‌ای مورد نیاز و در راستای برنامه‌ریزی و توسعه اقتصادی اجرا می‌شود.
استوان تصریح کرد: هفتمین سرشماری نفوس و مسکن در استان با بهره گیری از 4 هزار و 200 نفر در سراسر استان انجام می‌شود که دو هزار و 200 نفر مأمور سرشماری هستند.
وی افزود: سرشماری نفوس و مسکن با مراجعه حضوری ماموران آمارگیر که دارای کارت شناسایی و لباس فرم ویژه هستند به درب منازل انجام می‌شود.
استوان گفت: جمع‌آوری اطلاعات هویتی شامل اطلاعات شناسنامه‌ای، زاد و ولد، سطح سواد، کدپستی و کارت ملی هر ایرانی است.
این مسئول خاطرنشان کرد: اطلاعات عمومی مربوط به محل سکونت خانواده‌ها در سطح استان نیز از مواردی است که در قالب این سرشماری جمع‌آوری می‌شود.
وی با بیان اینکه این سرشماری هفتمین سرشماری در کشور است، ادامه داد: با توجه به نیاز کشور به آمار و اطلاعات جدید سرشماری‌ها در هر 5 سال یک‌بار صورت می گیرد.
قائم مقام اجرایی ستاد سرشماری آذربایجان غربی تصریح کرد: سرشماری در چارچوب علم آماری انجام می‌شود و با توجه به اینکه کشور در حال توسعه و گسترش است، به عدالت اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی کشور کمک می‌کند.
این مسئول با بیان این که سرشماری یکی از محورهای اصلی در برنامه‏ریزی اطلاعات است، افزود: آمار نفوس و مسکن دقیق یکی از ارکان اساسی برنامه‏ریزی محسوب می‏شود.
این مسئول این سرشماری را جمع‌آوری اطلاعات به منظور برنامه‌ریزی در کشور اعلام کرد و گفت: سرشماری عمومی نفوس و مسکن 90 به مدت 21 روز  در استان انجام می‌گیرد.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول