اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار سمنان:

حدود 1100 نفر در سرشماری سمنان مشارکت دارند

خبرگزاری فارس: استاندار سمنان اعلام کرد: حدود یک هزار و 100 نفر در انجام سرشماری در استان سمنان مشارکت دارند.

حدود 1100 نفر در سرشماری سمنان مشارکت دارند
به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، عباس رهی عصر امروز به مناسبت آغاز سرشماری عمومی نفوس و مسکن در استان سمنان در گفت‏وگو با خبرنگاران در این زمینه اظهار داشت: در سال جهاد اقتصادی، بار دیگر در آستانه برداشتن گامی بلند در سوی اعتلا و سازندگی کشور عزیزمان ایران اسلامی قرار گرفته‏ایم.
وی ادامه داد: با اجرای طرح عظیم سرشماری عمومی نفوس و مسکن 1390 به سمتی می‏رویم تا سازنده آینده درخشان این مرز و بوم باشیم.
استاندار سمنان گفت: سازماندهی و اجرای سرشماری امر بسیار خطیری است که جز با مشارکت و همکاری تک تک افراد جامعه و نهادها و سازمان‏های دولتی و اجرایی به نتایج مطلوب نخواهد رسید.
رهی اضافه کرد: طبق تعریف‏ها، سرشماری جمعیت فرایند کامل جمع‏آوری، ارزیابی، تجزیه و تحلیل و انتشار داده‏های جمعیتی، اجتماعی و اقتصادی تمام افراد کشور یا منطقه‏ای خاص از کشور در یک زمان معین است اما شاید بهتر باشد این گونه بگوییم که سرشماری آیینه‏ای است که تصویر مشارکت ما را به خود ما باز می‏تاباند.
وی افزود: ما در این بازتاب، تصویری از وضع موجود به دست می‏آوریم و با شناخت کمبودها و کاستی‏ها در راستای رسیدن به اهداف برنامه‏ریزی شده حرکت می‏کنیم.
استاندار سمنان بیان داشت: در مورد سرشماری می‏توان گفت که سرشماری در حقیقت ساختن آینده به دست مردم است؛ با وجود اینکه از سرشماری به عنوان شمارش تمامی شهروندان یک کشور تعبیر می‏شود.
رهی اضافه کرد: اهمیت سرشماری در شمارش مردم خلاصه نمی‏شود و به دلیل طیف وسیع اطلاعات گردآوری شده در زمینه‏های اجتماعی، اقتصادی و مسکن خانوارها، مسئولان کشوری در تمام سطوح برای برنامه‏ریزی به این منبع با ارزش رجوع می‏کنند.
وی تصریح کرد: نتایج سرشماری نفوس و مسکن در اداره امور و برنامه‏ریزی مختلف بسیار تاثیرگذار است و در واقع نتایج سرشماری مرجع و ماخذ مهمی برای توزیع عادلانه منابع مالی، امکانات خدمات دولتی و تعیین تعداد نمایندگان مناطق در مجامع قانون‏گذاری در سطح کشور است.
استاندار سمنان گفت: توزیع و تخصیص منابع مالی در سطح استان‏ها برای ارایه خدمات آموزشی و بهداشتی و تعیین اولویت‏ها و برنامه‏ها از جمله کاربردهای نتایج سرشماری است.
رهی افزود: برنامه‏ریزی برای توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی در کشور وسیعی چون ایران جز با در دست داشتن آمار و اطلاعات دقیق و به هنگام درباره جمعیت و ساختار جامعه به آسانی میسر نخواهد بود.
وی گفت: بر این اساس، برای انجام برنامه‏ریزی‏های دقیق در سطوح جغرافیایی مختلف لازم است تا تمامی اطلاعات مورد نیاز برای استان‏ها و شهرستان‏ها و نقاط محروم در دست باشد تا با این اطلاعات مسائل و مشکلات مناطق بررسی، پیگیری و حل شود.
استاندار سمنان ادامه داد: در این راستا، با تصویب هیئت دولت سرشماری عمومی هر پنج سال یک بار انجام می شود و با دستور محمود احمدی‏نژاد، رئیس جمهوری نخستین سرشماری عمومی امسال از 2 تا 22 آبان‏ ماه هم‏زمان با سراسر کشور در استان سمنان هم برگزار خواهد شد.
رهی یادآور شد: در استان سمنان، 550 نفر مامور سرشماری با 181 دستگاه خودرو و در کل یک هزار و 99 نفر نیروی اجرایی و ستادی، اجرای سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1390 را بر عهده دارند.
وی افزود: امید است شاهد مشارکت و همکاری صمیمانه تمامی اقشار جامعه در این سرشماری باشیم و همه مردم متدین و همیشه در صحنه استان سمنان با پاسخگویی دقیق و درست به ماموران سرشماری در ساختن آینده‏ای روشن و شکوهمند برای کشور و استان بر اساس منویات مقام معظم رهبری و سیاست‏های درست خدمت خدمتگزار مشارکت و همکاری کنند.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول