اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد مازندران:

رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی سرشماری فعال‌تر وارد شوند

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی سرشماری فعال‌تر وارد شوند.

رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی سرشماری فعال‌تر وارد شوند
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الاسلام عباسعلی ابراهیمی بیان داشت: به دلیل طیف وسیع اطلاعات گردآوری شده در زمینه‌های اجتماعی، اقتصادی و مسکن خانوارها در سرشماری عمومی نفوس و مسکن، مدیران نظام می‌توانند برای برنامه‌ریزی‌های مختلف به این منبع با ارزش رجوع کنند.
وی با اشاره به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب به مردم به منظور ارائه اطلاعات صحیح و جامع به ماموران افزود: مقام معظم رهبری در فرمایشات حکیمانه خود تاکید کردند پایه برنامه‌ریزی‌های کشور، آمار است که با سرشماری به دست می‌آید.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران تصریح کرد: دستیابی به اتفاق نظر عمومی در مورد اولویت‌ها در زمینه‌های مختلف بدون تکیه بر آمار و ارقام حاصل از سرشماری تقریبأ غیرممکن است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به اهمیت و ضرورت اطلاع‌رسانی صحیح و جامع به مردم در این باره بیان داشت: باید در فرصت باقیمانده با بهره‌گیری از ابزارهای تبلیغاتی و آگاهی‌دهی به ویژه توانمندی‌های رسانه ملی، مطبوعات و رسانه‌های مجازی در این عرصه، اطلاع‌رسانی لازم برای برگزاری سرشماری عمومی 1390 صورت پذیرد.
وی عنوان کرد: هر قدر که بتوانیم اطلاعات و آمار صحیح‌تری در مورد خصوصیات جمعیتی، مسکن و... بدست آوریم برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌گذاری‌ها نیز از دقت و اعتبار بیشتری برخوردار خواهند بود و گام‌های بلندی برای توسعه میهن عزیز اسلامی برداشته خواهد شد.
مدیر دستگاه فرهنگی استان افزود: در هر جامعه‌ای که توان علمی بالاتر و آمار و اطلاعات جامع و دقیق‌تری وجود داشته باشد، قدرت تصمیم‌گیری افزایش یافته و شرایط برای زندگی بهتری فراهم می‌شود.
وی تاکید کرد: اگر همه اقشار مازندران با این طرح و دست‌اندرکاران آن همراهی و همکاری کنند و به آنها اعتماد داشته باشند به طور قطع سرشماری با موفقیت انجام می‌شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران تصریح کرد: طرح ملی سرشماری متعلق به دولت خاصی نیست بلکه متعلق به نظام و منافع آیندگان است.
سرشماری عمومی نفوس و مسکن 1390 هم زمان در سراسر کشور دوم تا 22 آبان ماه سال جاری برگزار می‌شود.
انتهای پیام/ن۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول