اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از ابتکار جدید؛

پارک‌هایی که توسط گوسفندان هرس می‌شوند

خبرگزاری فارس: در ابتکاری جالب بعد از مقامات شهرداری ایتالیا، شهرداری پلدختر دومین شهرداری است که برای هرس کردن پارک‌ها به جای استفاده از دستگاه‌ چمن‌زنی از گوسفندان کمک می‌گیرد.

پارک‌هایی که توسط گوسفندان هرس می‌شوند
به گزارش خبرگزاری فارس از پلدختر، شهرداری پلدختر بعد از مقامات شهرداری ایتالیا دومین شهرداری دنیاست که اخیرا راهکار جالبی برای هرس‌ کردن چمن پارک‌های این شهرستان یافته‌ است.
در این ابتکار عمل، به جای استفاده از دستگاه‌های چمن زنی از گوسفندان کمک گرفته می‌شود.
شاید اقدام شهرداری پلدختر خلأ پر کردن نبود شهربازی در این شهر بوده و با این کار نه تنها صحنه جالبی را برای مردم که این روزها وسیله سرگرمی در این شهرستان ندارد، به نمایش می‌گذارد، بلکه سبب می‌شود که تا حدود زیادی در مخارج خرید و نگهداری دستگاه‌های چمن‌زن و سوخت صرفه‌جویی شود، از سوئی دیگر استفاده از گوسفند برای مرتب کردن چمن‌ها، هزینه شهرداری برای پرداخت حقوق کارگران چمن‌زنی را کمتر می‌کند.
این در حالی است که دامداران نیز از این طرح استقبال کرده‌اند و با آوردن و اطراق دام‌های خود در جنب پارک مرکزی این شهر دیگر مجبور نیستند، برای تغذیه گوسفندان راه‌های طولانی طی کنند و گوسفندان می‌توانند از چمن‌ تازه پارک‌ نزدیکی خود تغذیه کنند.
به گزارش فارس از پلدختر، فضای سبز از چهار متر برای هر شهروند پلدختری هم اکنون به 5,75 مترمربع افزایش یافته است.
میدان بسیج تا میدان امام حسین (ع) این حدفاصل که به بلوار خلیج فارس نامگذاری شده است، به طور کامل درختچه‌های قدیمی آن کنده شده و درختان توت بدون مثمر کاج و زبان گنجشکی، اقاقیا پیوند کاشت شده است، که این امر چشم‌انداز خوبی را برای رهگذران ایجاد کرده است.
کاشت این درختان در بلوار هفتم تیر و بلوار رهبری در آینده نزدیک نیمه دوم امسال در نظر است، ساماندهی فضای سبز و آسفالت و روکش خیابان‌های سطح شهر پلدختر انجام شود.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول