اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر مشهد:

سهم بانوان از پارک‌ها فقط نشستن روی صندلی است‌

خبرگزاری فارس: عضو شورای شهر مشهد گفت: سهم بانوان از پارکها مشهد فقط نشستن به روی صندلی است.

سهم بانوان از پارک‌ها فقط نشستن روی صندلی است‌
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، فاطمه غیور ظهر امروز در جلسه شورای اسلامی شهر مشهد که در تالار شهر مشهد برگزار شد، اظهار داشت: در حال حاضر آنچه که بانوان می‌توانند از فضاهای پارکی استفاده کنند بسیار محدود است به گونه‌ای که می‌توان گفت بانوان در فضاهای پارکی سهمی جز نشستن بر روی صندلی‌ها را ندارند.
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر مشهد ادامه به ضرو.رت ایجاد پارک‌های ویژه بانوان اشاره کرد و گفت: در پارک‌های موجود در مشهد اصول لازم در پارک‌سازی و ایجاد فضاهای پارکی مناسب به بانوان لحاظ نشده است.
وی در ادامه به پارک حجاب مشهد اشاره کرد و گفت: پارک حجاب مشهد به منظور استفاده بانوان از فضاهای پارکی ایجاد شد اما با بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد که در ساخت این پارک موارد مورد نیاز برای یک پارک مخصوص بانوان لحاظ نشده است.
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: یکی از مشکلاتی که در پارک حجاب وجود دارد اشراف ساختمان‌های مجاور به فضای پارکاست که این مسئله مشکلاتی را برای بانوان ایجاد کرده است.

*از 100 هکتار پارک طرق مصوب برای بانوان تنها 500 متر مربع اختصاص داده شد
غیور در ادامه به مصوبه شورای شهر مشهد در ارتباط با اختصاص پارک 100هکتاری طرق مخصوص بانوان اشاره کرد و گفت: این پارک باتوجه به مصوبه شورای اسلامی شهر مشهد مقرر شده بود که برای بانوان ایجاد شود اما از 100 هکتار مصوبه پارک طرق تنها500 متر مربع آن به بانوان اختصاص داده شد.
وی در ادامه به شرایط بخش اختصاص داده شده به پارک بانوان اشاره کرد وافزود: متاسفانه فلس‌کشی‌های صورت گرفته در ارتباط با پارک بانوان برای جدا‌سازی فضای مناسب پارکی مطلوب نیست.
وی در ارتباط با ضرورت ایجاد پارک مخصوص بانوان گفت: در این راستا خواسته شد که از سوی ستاد سنجش افکار عمومی شهرداری نظر سنجی برای ایجاد پارک مخصوص بانوان و وضعیت کنونی پارک‌های موجود مشهد صورت پذیرد.
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به اینکه این نظر سنجی در تمام سیزده منطقه مشهد به صورت تلفنی اجرا شد افزود: 72درصد افرادی که در نظر سنجی ایجاد پاک مخصوص بانوان شرکت کردند با اجرای این طرح موافق بودند.
غیور همچنین به نظر سنجی در ارتباط با میزان امنیت پارک‌های مشهد از دیدگاه بانوان مشهدی اشاره کرد و گفت: 16درصد افراد شرکت‌کننده دراین نظر سنجی میزان امنیت پارک‌های مشهد را مطلوب ارزیابی کرد و در حدود 23 درصد افراد نیز تاح دی از میزان امنیت پارک‌های مشهد اعلام رضایتمندی کردند.
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر مشهد خاطر نشان کرد: بر اساس این نظر سنجی 47درصد افراد شرکت‌کننده در نظر سنجی از امنیت فعال پارک‌های مشهد رضایت نداشتند.
وی در ادامه به بررسی میزان گذران فراغت بانوان در پارک‌های مشهد اشاره کرد و اظهار داشت: 25 درصد بانوان از فضاهای پارکی مشهد رضایت دارند و 27 افراد نیز تا حدی از گذران اوقات فراغت در پارک‌ها اعلام رضایت کردند.
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر مشهد خاطرنشان کرد: در این میان در حدود 37 درصد از وضعیت پارک‌ها برای گذاران اوقات فراغت رضایت نداشتند.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول