اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای شهر اصفهان:

روزانه 1000 تن زباله در اصفهان جمع‌آوری می‌شود

خبرگزاری فارس: عضو شورای شهر اصفهان گفت: روزانه یک هزار تن زباله و 9 هزار تن نخاله ساختمانی در اصفهان جمع‌آوری می‌شود.

روزانه 1000 تن زباله در اصفهان جمع‌آوری می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سردار کریم نصر اصفهانی پیش از ظهر امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر با بیان اینکه روزانه حدود یک هزار تن زباله به صورت میانگین جمع‌آوری می‌شود، افزود: سرانه هر شهروند به طور متوسط ۶۵۰ گرم و ۳۰ درصد این پسماند مواد خشک قابل بازیافت است.
وی اظهار داشت: از آن جایی که ۱۴۰ تن از مواد بازیافتی در زباله‌ها است، بنابراین باید فرهنگ مشارکت مردم در امر جداسازی زباله از مبدأ نهادینه شود تا ضمن پیشگیری از هدر رفتن زباله‌ها، اقدامات لازم برای بازگرداندن این زباله‌ها به چرخه تولید به عمل آید.
عضو شورای شهر اصفهان با اشاره به اینکه در شش ماه اول سال گذشته ۱۵ هزار تن مواد بازیافتی جمع‌آوری شده است، بیان داشت: به طور متوسط در شش ماهه نخست سال جاری ۲۴ هزار تن مواد بازیافتی در روز از سطح شهر جمع‌آوری شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۶ درصد افزایش داشته است.
وی ادامه داد: ۳۰ درصد پسماند تولیدی شهر اصفهان قابل بازیافت خشک است، از این رو لازم است برنامه‌های مدون برای تأمین توسعه پایدار محیط زیست و افزایش میزان جمع‌آوری بازیافت انجام شود.
نصراصفهانی با بیان اینکه مؤلفه‌های زیست محیطی در اطراف ما، همه افراد جامعه را درگیر می‌کنند و رسیدگی به آن وظیفه همه افراد است، اظهار داشت: ارتقای سطح آگاهی مردم، اطلاع‌رسانی و فرهنگ سازی راهکاری برای حفظ محیط زیست است.
وی یادآور شد: مدیریت شهری اصفهان برای حفظ محیط زیست اقداماتی همچون معاینه فنی خودروها، جمع‌آوری خودروهای فرسوده، جمع‌آوری روزانه یک‌هزار تن زباله و ۹ هزار تن نخاله از سطح شهر و انتقال مشاغل مزاحم را انجام می‌دهد. 
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان به افزایش سرانه فضای سبز اشاره و تصریح کرد: بر اساس برنامه اصفهان ۹۵، سرانه فضای سبز از ۲۴ به ۲۹ متر مربع افزایش می‌یابد.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول