اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی استاندار اصفهان:

دفن زباله در منطقه روشن دشت متوقف شد

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار اصفهان گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته دفن زباله‌های در اراضی روشن دشت و همچنین مجاور انرژی اتمی اصفهان متوقف شده است.

دفن زباله در منطقه روشن دشت متوقف شد
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سید جمال‌الدین صمصام شریعت شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران به دفن زباله‌های بیمارستانی اشاره کرد و اظهار داشت: سایت جدید محل دفن زباله به مساحت یک‌هزار و 600 هکتار در اختیار شهرداری اصفهان قرار گرفته که 300 هکتار آن نیز به فضای سبز تبدیل شده است.
وی افزود: با احداث دو لندفیل پسماندهای بیمارستان‌های دولتی به طریقه استاندارد به وسیله دستگاه‌های اتوکلاو بی‌خطر شده و سپس در لندفیل‌های مربوطه دفن می‌شوند.
معاون امور عمرانی استانداری اصفهان با بیان اینکه در این شهر روزانه یک‌هزار تن زباله تولید و جمع آوری می‌شود، تصریح کرد: روزانه 800 تن زباله در سایر نقاط استان تولید می‌شود.
وی با بیان اینکه روزانه بیش از 8هزار تن نخاله در سطح شهر اصفهان تولید می‌شود، اضافه کرد: در بیشتر بیمارستان‌ها زباله‌های معمولی و پسماند آشپزخانه‌ها از زباله‌های عفونی جدا می‌شود تا حجم زباله‌های بیمارستانی به حداقل کاهش یابد.
معاون عمرانی استاندار گفت: درصدد راه اندازی سایت بازیافت، تفکیک زباله و تولید کود کمپوست در تمام شهرستان‌های استان هستیم.
وی ادامه داد: در شهرستان‌های اصفهان، نجف آباد، لنجان، شاهین شهر و فلاورجان این کارخانجات راه اندازی و در مورد سایر شهرستان‌ها نیز کار مطالعاتی و طراحی آغاز شده است.
انتهای پیام/ح30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول