اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اداره کل مدیریت بحران مازندران:

مازندران از فردا بارانی و برفی می‌شود

خبرگزاری فارس: اداره کل مدیریت بحران استانداری مازندران گفت: استان مازندران از فردا بارانی و در ارتفاعات برفی می‌شود.

مازندران از فردا بارانی و برفی می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی استانداری مازندران، اداره کل مدیریت بحران استانداری مازندران در اطلاعیه‌ای نسبت به وضعیت هوای استان هشدار دارد.
در این اطلاعیه با اشاره به اینکه از امروز به تدریج شاهد تراکم ابر، بارش متناوب باران، وزش باد (برخی مناطق وزش باد نسبتا شدید)، مواج شدن دریا، کاهش دما، رعد و برق پراکنده و در مناطق سردسیر کوهستانی استان بارش برف خواهیم بود، از شهروندان مازندرانی خواست مسائل ایمنی را در این زمینه رعایت کنند.
در این اطلاعیه با اشاره به پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان در مورد نفوذ و استقرار تدریجی سامانه پرفشار، شکل‌گیری جریانات سرد و مرطوب شمالی سطح زمین از روز چهارشنبه تا پایان هفته جاری بر روی سواحل جنوبی دریای خزر که این وضعیت با عبور شارش‌های ناپایدار تراز میانی جو همراهی خواهد بود، تاکید کرده است: در این مدت به تدریج شاهد تراکم ابر، بارش متناوب باران، وزش باد (برخی مناطق وزش باد نسبتا شدید)، مواج شدن دریا، کاهش دما، رعد و برق پراکنده و در مناطق سردسیر کوهستانی استان بارش برف خواهیم بود.
آبگرفتگی معابر و احتمال سیلاب در برخی از مناطق مستعد استان دور از انتظار نخواهد بود و بارش‌ها کم و بیش و به تناوب تا اواسط هفته آینده در استان ادامه خواهد داشت.
در این اطلاعیه به شهروندان و مسافران مازندرانی هشدار داده شد که در هنگام تردد درمحورهای مواصلاتی اصلی و فرعی استان به ویژه در شب و در هنگام بارندگی‌های شدید با رعایت نکات ایمنی و توقف در مکان مناسب و امن با کسب اطلاعات از مسیر طی طریق کنند.
پرهیز از اقامت و تردد در بستر و حریم رودخانه‌ها، مسیل‌ها و نقاط سیل‌گیر در هنگام بارندگی‌های شدید و رگباری نیز از دیگر موارد هشدار اداره کل مدیریت بحران استانداری مازندران است.
در بخش دیگر این اطلاعیه به ساکنان بومی حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و نقاط سیل‌گیر در هنگام بارندگی‌های شدید و رگباری هشدار داده شده که با رعایت نکات ایمنی در مکان مناسب و ایمن پناه‌گیری کنند.
به تمام نیروهای امدادی و خدماتی توصیه می‌شود آمادگی لازم برای هرگونه عملیات امداد و نجات و خدمات‌رسانی همچون گذشته به ویژه در راه‌های ارتباطی اصلی و فرعی را داشته باشند.
هواشناسی مازندران نیز براساس آخرین نقشه‌های پیش یابی وضع هوای استان را از امروز چهار آبان ابری، همراه با بارش باران (رگبار باران)، وزش باد، کاهش نسبی دما و رعد و برق پراکنده پیش‌بینی کرد.
بر این اساس وضع هوای استان در روزهای پنج شنبه و جمعه نیز برای همراه با بارندگی (در مناطق سردسیر کوهستانی بارش برف)، وزش باد، کاهش دما، احتمال رعد و برق گزارش داد.
در پایان نیز وضع هوای استان در روز جمعه نیمه ابری تا ابری همراه با بارش پراکنده باران و وزش باد گزارش شده است.
انتهای پیام/ن۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول