اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان پیش‌بینی کرد:

نرمال بودن بارندگی زنجان در فصل زراعی جاری

خبرگزاری فارس: رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: پیش‌بینی‌ها حکایت از نرمال بودن بارندگی و دما در فصل زراعی جاری است.

نرمال بودن بارندگی زنجان در فصل زراعی جاری
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، احد یاغموری بعد از ظهر امروز در جلسه مدیریت حوادث شهرستان زنجان اظهار داشت: ماهیت اصلی تشکیل اداره هواشناسی، ایجاد آمادگی برای مقابله با حوادثی مانند سیل، یخبندان، طوفان، گرما و خشکسالی است.
وی با بیان اینکه امکانات خوبی برای مقابله با حوادثی مانند سیل، سرما و طوفان در زنجان وجود دارد، افزود: عملکرد سال‌های گذشته حکایت از عدم غافلگیری به هنگام بروز این حوادث در زنجان است.
رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان حوادث شش ماه گرم سال استان زنجان را گرمای بیش از اندازه و سیل عنوان و تصریح کرد: حوادث شش ماه دوم سال بارش برف سنگین و یخبندان است.
وی میانگین بارش سالانه ایران را 250 میلی‌متر اعلام کرد و گفت: میانگین بارش سالانه در استان زنجان بین 300 تا 350 میلی‌متر است.
یاغموری میانگین بارش 50 سال اخیر زنجان را 304 میلی‌متر عنوان کرد و افزود: حداقل و حداکثر بارش در استان بین 173 تا 476 میلی‌متر بوده است.
وی عدم بارندگی نرمال را از مشکلات مناطق خشک دنیا اعلام و تصریح کرد: سابقه بارش در زنجان نشان می‌دهد که 39 درصد بارش‌ها در بهار، 31 درصد در زمستان، 25 درصد در پاییز و پنج درصد در تابستان است که اغلب منجر به خسارت و سیل می‌شود.
رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان با اشاره به اینکه کشاورزی دیمی نیاز به بارش‌های فصل پاییز دارد، افزود: دامنه نوسانات بارش‌ها در استان زنجان زیاد است و این موضوع بر تولیدات محصولات کشاورزی تاثیر می‌گذارد.
وی متوسط بارش نرمال برای استان زنجان در فصل پاییز را 75 میلی‌متر اعلام کرد و گفت: در زنجان به ندرت بارندگی نرمال وجود دارد.
یاغموری بارندگی سال زراعی استان زنجان را 274 میلی‌متر عنوان و کیفیت بارش در ماه‌های فصل پاییز را در تولیدات کشاورزی مهم اعلام کرد.
وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی‌ها حکایت از نرمال بودن بارش‌ها در فصل زراعی جاری استان زنجان است، دمای نرمالی را هم برای همه کشور پیش‌بینی کرد.
در ادامه جلسه مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زنجان با اشاره به نمونه‌گیری‌های انجام شده در سطح شهرستان زنجان از احتمال طغیان سن گندم در سال آینده خبر داد.
قدرت‌الله سلیمانی با اشاره به تامین هزینه سم‌پاشی مزارع تصریح کرد: مشکل عمده این است که بر اساس قانون سم‌پاشی مزارع بر عهده خود کشاورزان گذاشته شده است.
وی با اشاره به آگاهی‌های به وجود آمده در بین کشاورزان شهرستان خدابنده برای مقابله با سن گندم تصریح کرد: کشاورزان شهرستان زنجان اغلب با این موضوع آشنایی نداشته و در مقابل آن مقاومت هم می‌کنند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول