اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد مدیریت بحران شهرستان نکا:

مدیریت بحران نکا در آماده‌باش کامل در زمان بارندگی/نکا سیل‌خیز است

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد مدیریت بحران شهرستان نکا با اشاره به بارش باران شب و روز گذشته در این شهرستان گفت: بارش باران خسارت جدی نداشت، اما به دلیل سیل‌خیز بودن منطقه، ستاد بحران نکا در آماده باش کامل برای بارش مجدد است.

مدیریت بحران نکا در آماده‌باش کامل در زمان بارندگی/نکا سیل‌خیز است
محمد محمدیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نکا اظهار داشت: تمام نیروها در آماده‌باش کامل قرار دارند و در صورت لزوم، امدادرسانی در ابعاد وسیع صورت خواهد گرفت.
وی افزود: تاکنون خسارت جدی نداشتیم و با توجه به پیشگیری‌های انجام شده در گذشته، اکنون خسارت‌ها بسیار ناچیز است.
محمدیان با تاکید بر مقاوم سازی در روستاها خاطرنشان کرد: اکنون با ایجاد آگاهی در این رابطه تا حد بسیار بالایی از بروز خسارت‌های ساخت و ساز جلوگیری شده اما همچنان روستاها نیازمند این مقا‌وم‌سازی هستند و باید در برابر حوادث، مقاوم باشند.
وی تاکید کرد: با وجود بارش باران شدید در شب و روز گذشته و صبح امروز در شهرستان نکا، تمام راه‌های مواصلاتی نکا باز است و مشکلی در تردد وجود ندارد.
دبیر ستاد مدیریت بحران نکا تصریح کرد: در حال حاضر مشکل قابل توجهی در راه‌های ارتباطی، برق رسانی و آب منطقه وجود ندارد و بروز خسارت چشمگیر هنوز در منطقه گزارش نشده است.
محمدیان ادامه داد: جاری شدن سیلاب، آبگرفتگی رودخانه‌ها و نهرها،  تخریب برخی از دیوارهای سست در سطح شهرستان، شکسته شدن سرشاخه‌ها  از جمله خسارت های گزارش شده تاکنون بوده است.
وی با اشاره به  وجود آب‌های سطحی در شهرستان خاطرنشان کرد: برای مهار آب‌های سطحی در شهرستان کارهای زیر بنایی مناسبی انجام شده که با وجود عملیاتی فراوانی که انجام شده کافی نیست و در نقاط دیگر نیز این مسائل باید انجام شود تا از بروز خطرات آبگرفتگی در معابر جلوگیری شود.
محمدیان گفت: ساخت و سازهای حاشیه رودخانه‌ها باید مورد توجه  قرار گرفته و ساکنان این منازل باید در  زمان وقوع سیلاب، نکات ایمنی را رعایت کنند.
دبیر ستاد مدیریت بحران نکا بیان داشت: همه ما باید در برابر اینگونه حوادث طبیعی متوجه بوده و با ساماندهی مناسب و برنامه‌ریزی، از ایجاد خطرات و خسارت‌های احتمالی پیشگیری کنیم که ساخت و سازهای مناسب، بیمه حوادث منازل، بیمه محصولات کشاورزی و... از جمله این موارد است.
وی یادآور شد: با تلاش نیروهای امدادی به ویژه راه و ترابری محورهای مواصلاتی در روستاها و بخش بالا دست هزارجریب باز است و مشکلی در تردد وجود ندارد.
محمدیان در ادامه با اشاره به لغزندگی و عدم دید کافی در برخی مسیرهای منتهی به روستاهای هزارجریب نکا خواستار دقت در امر رانندگی و در صورت امکان عدم تردد به این مناطق شد.
این مسئول گفت: اکیپ‌های ویژه راهداری، برق‌رسانی و امداد در منطقه کوهستانی به صورت آماده ‌باش فعالیت دارند تا در موارد ضروری وارد عمل شوند.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول