اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای شهر مشهد:

پارک زیارت فرصتی برای ارتقای بینش زائران است

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: احداث پارک‌های زیارت فرصتی برای ارتقای بینش زائران و مسافران است.

پارک زیارت فرصتی برای ارتقای بینش زائران است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی فرهنگسرای زیارت، عباس شیرمحمدی با اشاره به افتتاح نخستین پارک موضوعی زیارت در مشهد اظهار داشت: با توجه به موقعیت زیارتی‌ بودن شهر مشهد و پذیرایی از میلیون‌ها زائر و مسافر در طول سال، نیاز به ایجاد مکانی برای بازدید زائران از مکان‌ها و موقعیت‌های معنوی بود و ایجاد پارک زیارت در شهر مشهد در رسیدن به این مهم بسیار تاثیرگذار است.
وی با بیان اینکه احداث پارک زیارت فرصتی برای آشنایی زائران با جنبه‌های معنوی و ارزشی است، ادامه داد: بسیاری از زائران تنها سوغاتی که از شهر مشهد با خود می‌برند، زعفران و نبات و زرشک است اما با فرهنگ‌سازی و آموزش‌های لازم در این مکان‌ها باید در راستای ارتقای بینش‌های زائران تلاش کرد تا با دست‌هایی پر از معنویت شهر مشهد را ترک نمایند.
شیرمحمدی با اشاره به نمادهای زیارت گفت: تمام المان‌ها به ویژه نمادهای زیارت باید پیام داشته و برای مردم یادآور خاطرات اسلامی و گویای ارزش‌های معنوی و دینی باشند.
وی با بیان اینکه از نظر بعضی از مدیران هزینه کردن در این زمینه ضرورتی ندارد، افزود: به طور قطع نمادها جزو شاخص‌های شهری هستند و مخاطبین زیادی را در بر می‌گیرند و برای هر شهری لازم و ضروری هستند.
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: نمادهای زیارت باید در تمام میادین اصلی شهر نصب شوند زیرا این تندیس‌ها پیام‌های معنوی و قرآنی را در بر دارند.
شیرمحمدی ادامه داد: اگر هنرمندان بتوانند بعضی از احادیث و روایات را با زمینه‌های زیبای هنری در معرض دید مردم قرار دهند، به‌ویژه برای کسانی که برای نخستین بار وارد شهر مشهد می‌شوند بسیار تاثیرگذار و خاطره انگیز است.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول