اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای عالی استان‌ها:

پارک زیارت مشهد را به قطب فرهنگی تبدیل می‌کند

خبرگزاری فارس: عضو شورای عالی استان‌ها گفت: پارک زیارت مشهد را به قطب فرهنگی ایران تبدیل می‌‌کند.

پارک زیارت مشهد را به قطب فرهنگی تبدیل می‌کند
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی فرهنگسرای زیارت، حسین روحی اظهار داشت: مساله مهمی که در این زمینه وجود دارد این است که اولا زائر چگونه باید زیارت کند و دیگر این که با زائر چگونه باید برخورد شود، این مساله مهمی است که پارک زیارت می‌تواند در راستای آموزش این‌ها گام بردارد.
وی با بیان اینکه چگونگی زیارت کردن و نحوه برخورد با زائر دو مسأله مهم در فرهنگ زیارت محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: گاهی حرکت‌هایی مشاهده می‌شود که به دور از شان حرم امام هشتم (ع) است و براین اساس باید آداب زیارت را ترویج داد و به زائر آموزش داده شود و زائران آنقدر در ذهن مردم مهم باشند که همه به آنها احترام بگذارند، این‌ها مسائلی است که پارک زیارت می‌تواند در راستای آن برنامه‌ریزی کند.
وی با بیان اینکه یکی از اهداف اصلی پارک زیارت باید تبدیل مشهد به قطب فرهنگی ایران اسلامی باشد، تصریح کرد: حضور در اماکن متبرکه موجب آرامش روح و روان می‌شود و هر‌کس در سایه پرچم اهل‌بیت(ع) باشد به هیچ‌گونه انحرافی کشیده نمی‌شود.
وی ادامه داد: زیارت قبور مطهر ائمه اطهار علیهم السلام مستلزم رعایت آداب و فرهنگ خاص خود است و کسانی که به زیارت عتبات مشرف می‌شوند از گناه فاصله می‌گیرند و پاک شده باز می‌گردند و  همین امر سبب تاثیر بر دیگر افراد جامعه می‌شود و به طور طبیعی اجتماع منزه شود.
وی افزود: موزه دینی، یکی از بخش‌هایی است که باید مورد توجه قرار گیرد تا علاوه بر اینکه نسبت به معرفی اماکن دینی به نوعی فرهنگ تشیع و اهل بیت از این طریق نیز عرضه شود.
انتهای پیام/ص30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول