اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر فرهنگسرای زیارت مشهد خبر داد:

بازدید 8 هزار نفر از نمادهای پارک زیارت

خبرگزاری فارس: مدیر فرهنگ‌سرای زیارت از بازدید 8 هزار زائر و مجاور از نمادهای پارک موضوعی زیارت خبر داد.

بازدید 8 هزار نفر از نمادهای پارک زیارت
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد، مجید عسکری اظهار داشت: از زمان راه‌اندازی فرهنگ‌سرا و پارک موضوعی زیارت 8 هزار مخاطب از نمادهای پارک زیارت بازدید کرده اند.
وی با بیان اینکه این فرهنگ‌سرا در بوستان وحدت و در نزدیک‌ترین مکان به حرم امام رضا (ع) احداث شده است، افزود: از آنجا که پارک موضوعی مرتبط با زیارت  است، باید دارای نمادهای همخوان با موضوع زیارت باشد.
وی در تشریح نمادهای نصب شده در این پارک موضوعی تصریح کرد: در حال حاضر 198 نماد شامل چهار نماد کوچک‌سازی بناهای حرم با عناون نقارخانه، سقاخانه، پنجره فولاد و برج ساعت تعبیه شده است.
این مقام مسئول ادامه داد: همچنین 12 نماد شامل القاب حضرت رضا(ع) همچون شمس الشموس، ثامن‌الحجج، غریب‌الغربا، عالم آل محمد معین‌الضعفا و ضامن آهو نصب شده است.
مدیر فرهنگ‌سرا و پارک موضوعی زیارت مشهد بیان کرد: همچنین سه نماد عکاس‌خانه حرم با عنوان حرم قدیم، حرم جدید و در آستان حضرت در این فرهنگ‌سرا در معرض دید مجاوران و زائران حرم مطهر رضوی قرار گرفته است.
عسکری فراهم آوردن زمینه آشنایی نسل جوان با فرهنگ رضوی و ابعاد شخصیتی امام رضا(ع) را از مهم‌ترین برنامه‌های فرهنگ‌سرای زیارت عنوان و تاکید کرد: پارک زیارت عامل ترویج فرهنگ رضوی است.
وی با بیان اینکه این پارک به عنوان نخستین پارک زیارت کشور مطرح است، یادآور شد: پارک زیارت با دو رویکرد تبلور آثار و برکات زیارت در زندگی شهروندی و گسترش فرهنگ میزبانی برنامه ریزی شده است.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول