اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هئیت علمی دانشگاه فردوسی مشهد:

پارک زیارت عامل افزایش ماندگاری زائران در مشهد است

خبرگزاری فارس: عضو هئیت علمی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: ایجاد پارک زیارت تاثیر مثبتی بر جذب توریسم در مشهد دارد و می‌تواند با ایجاد برنامه‌های فرهنگی مناسب سبب افزایش ماندگاری زائران در مشهد شود.

پارک زیارت عامل افزایش ماندگاری زائران در مشهد است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرهنگسرای زیارت، شاهنوشی اظهار داشت: ورود میلیونی زائران و مسافران به مشهد می‌تواند آثار بسیار شگرفی در شکوفایی و رونق یابی اقتصاد شهر و ایجاد فرصت‌های شغلی، ایجاد منابع درآمدی داشته باشد.
وی بر ضرورت توجه به جذب گردشگر خارجی توسط پارک زیارت تاکید کرد و اظهار داشت: به طور طبیعی شهرهای مذهبی چون مشهد، مورد توجه شیعیان جهان قرار دارد، اما این مسأله بیش از هرچیز دیگر، نیازمند سرمایه‌گذاری برای تقویت زیرساخت‌های مورد نیاز این کلانشهر مذهبی جهان، است.
وی بر زمینه‌سازی توسعه توریسم توسط پارک زیارت تاکید کرد و ادامه داد: حضور مسلمانان مشتاق زیارت ائمه اطهار (ع) در مشهد، موقعیت ممتاز و منحصر به فردی ایجاد می‌کند که با مدیریت و برنامه‌ ریزی جامع، می‌توان علاوه بر استفاده از مزیت‌های اقتصادی و فرهنگی گردشگری مذهبی، برای اشاعه و توسعه فرهنگ رضوی، نیز از آن بهره برد.
عضو هئیت علمی دانشگاه فردوسی افزود: توسعه گردشگری مذهبی در کلان شهر مشهد توسط پارک زیارت می‌تواند علاوه بر مزیت‌های فرهنگی، در فرآیند برنامه‌ریزی منطقه‌ای به عنوان ابزاری برای ترویج اشتغال محلی و بهبود کیفیت عمومی زندگی و بالا بردن سطح رفاه اقتصادی شهر محسوب شود.
وی افزود: شهر مشهد به لحاظ جاذبه‌های توریستی سال‌هاست که آمادگی خود را برای رونق پررنگ صنعت توریسم و گردشگری به اثبات رسانده و به‌ویژه طی سال‌های اخیر با گام نهادن در مسیر فرهنگ حرفه‌ای شهروندی به قله نزدیک شده و به گونه‌ای این برنامه‌ها همچنان ادامه دارد و با قدرت در حال انجام است. 
انتهای پیام/ص30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول